Televizní sledovanost F1 loni znovu klesla |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Ani nebývale vyrovnaná a zajímavá sezóna 2012 nezastavila pokles televizní sledovanost Formule 1. Vychází to z každoroční zprávy o televizních přenosech. Největší propad přitom zaznamenala Čína, kde sledovanost klesla ze 74,5 milionů na 48,9 milionů diváků. Má se přitom za to, že příčinou je kolize s národními sporty u závodů, které byly posunuty na pozdější dobu kvůli evropským divákům. Výkonný ředitel Formula One Management Bernie Ecclestone však propadem není znepokojen, podle jeho slov totiž na jiných místech Formula 1 zaznamenala nárůst sledovanosti. "Několik oblastní se nesetkalo s očekáváními, co se týče dosahu," řekl. "Čínský trh utrpěl ztrátu, kterou se nepodařilo absorbovat značným počtem nárůstů jinde." Brazílie, největší základna televizních diváků, zaznamenala v roce 2012 nárůst sledovanost o necelých 9% na celkových 85,9 milionů. Zlepšení situace se dočkaly také Španělsko a Itálie. Celková sledovanost za loňský rok přitom činila 502 milionů diváků. Ještě v roce 2008 však Formuli 1 sledovalo 600 milionů lidí. Poté, co Jenson Button v roce 2009 získal svůj mistrovský titul, toto číslo kleslo na 520 milionů. Následující rok, ve kterém se v posledním závodě radoval Sebastian Vettel, zaznamenal posun na 527 milionů, Němcova dominance však v roce 2011 způsobila pokles na 515 milionů. Jedním z důvodů poklesu sledovanosti může být například i nový model britských televizí. O vysílání se loni podělily veřejnoprávní BBC a placená Sky Sports. O odsunu Formule 1 na placené kanály se přitom uvažuje i v dalších zemích, z čehož nemají radost samotné týmy. "Čísla sledovanosti samozřejmě předkládáme svým sponzorům, jelikož současný business model F1 se díky strategii Bernieho Ecclestona vyvinul směrem k volnému vysílání," řekl šéf týmu Lotus Eric Boullier. "Samozřejmě monitorujeme novou strategii přechodu na placenou televizi. Může to zlepšit fanouškovský profil a 'vzdělanost' publika, my ale možná budeme muset přehodnotit sponzorská čísla, pokud se tato tendence stane globální." Zdroj: The F1 Times, Foto: McLaren Komentáře ke článku
|
Reklama