clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Televizní sledovanost F1 loni znovu klesla

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 19.2.2013, 10:25

počet komentářů: 0


Ani nebývale vyrovnaná a zajímavá sezóna 2012 nezastavila pokles televizní sledovanost Formule 1. Vychází to z každoroční zprávy o televizních přenosech.

Největší propad přitom zaznamenala Čína, kde sledovanost klesla ze 74,5 milionů na 48,9 milionů diváků. Má se přitom za to, že příčinou je kolize s národními sporty u závodů, které byly posunuty na pozdější dobu kvůli evropským divákům.

Výkonný ředitel Formula One Management Bernie Ecclestone však propadem není znepokojen, podle jeho slov totiž na jiných místech Formula 1 zaznamenala nárůst sledovanosti.

"Několik oblastní se nesetkalo s očekáváními, co se týče dosahu," řekl. "Čínský trh utrpěl ztrátu, kterou se nepodařilo absorbovat značným počtem nárůstů jinde."

Brazílie, největší základna televizních diváků, zaznamenala v roce 2012 nárůst sledovanost o necelých 9% na celkových 85,9 milionů. Zlepšení situace se dočkaly také Španělsko a Itálie. Celková sledovanost za loňský rok přitom činila 502 milionů diváků.

Ještě v roce 2008 však Formuli 1 sledovalo 600 milionů lidí. Poté, co Jenson Button v roce 2009 získal svůj mistrovský titul, toto číslo kleslo na 520 milionů. Následující rok, ve kterém se v posledním závodě radoval Sebastian Vettel, zaznamenal posun na 527 milionů, Němcova dominance však v roce 2011 způsobila pokles na 515 milionů.

Jedním z důvodů poklesu sledovanosti může být například i nový model britských televizí. O vysílání se loni podělily veřejnoprávní BBC a placená Sky Sports. O odsunu Formule 1 na placené kanály se přitom uvažuje i v dalších zemích, z čehož nemají radost samotné týmy.

"Čísla sledovanosti samozřejmě předkládáme svým sponzorům, jelikož současný business model F1 se díky strategii Bernieho Ecclestona vyvinul směrem k volnému vysílání," řekl šéf týmu Lotus Eric Boullier.

"Samozřejmě monitorujeme novou strategii přechodu na placenou televizi. Může to zlepšit fanouškovský profil a 'vzdělanost' publika, my ale možná budeme muset přehodnotit sponzorská čísla, pokud se tato tendence stane globální."

Zdroj: The F1 Times, Foto: McLaren

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Na Novu přechází i Fabry - 21.12.2023
TV Nova odtajnila jména komentátorů - 17.12.2023
Vodíkové autobusy na Mostecku možná už od roku 2024 - 27.9.2023
Latvala si znovu zazávodí ve WRC - 5.7.2023
Kristofferssona nezastavil ani déšť - 3.7.2023

Reklama