clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Úvodní vítězství na Sepangu vybojoval Leimer

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 23.3.2013, 23:50

počet komentářů: 0


Fabio Leimer vyhrál úvodní závod nové sezóny GP2 na malajském Sepangu, když díky lepšímu hospodaření s pneumatikami v závěru zdolal vítěze kvalifikace Stefana Colettiho. Na druhé místo se stejným způsobem dostal James Calado, Monačan klesl na třetí pozici v cíli.

Coletti vyrážel do závodu z první pozice, kteru také v úvodu udržel, přestože se musel bránit rychle startujícímu Leimerovi. Švýcar dobře zareagoval na zhasnutí červených světel a posunul se ze čtvrté pozice na druhou.

Vedoucí dvojice brzy odjela zbytku pole, za nimi se totiž velké bitvy účastnili Calado, Felipe Nasr a Mitch Evans, který kromě soupeřů bojoval také s nevolností z jídla. Novozélanďan nakonec neudržel třetí místo a do cíle se propadl na desátou příčku.

Colettiho mezitím trápilo rychlejší opotřebení pneumatik, Monačan tak proto už na konci šestého kola zamířil ke svým mechanikům, zatímco Leimer vydržel na dráze ještě další čtyři kola.

Ani to však Švýcara nevyneslo do čela, Coletti byl totiž schopen na čerstvých tvrdých pneumatikách držet dobré tempo a po Leimerově zastávce se tak vrátil na svou pozici.

Čtyřkolový rozdíl se však znovu projevil později, když Coletti kolem dvacátého kola přestával stačit tempu dotírajícího Leimera. Pilot týmu Racing Engineering nejprve nedokázal využít Colettiho velkého probrzdění v nájezdu do předposlední zatáčky 26. kola, v následujícím okruhu už se ale dostal do čela.

To samé se už na začátku 28. kola podařilo také Caladovi, který využil souboje vedoucí dvojice k tomu, aby se na čelo dotáhl. Leimer si však po předjetí Colettiho znovu stačil vybudovat slušný náskok a Caladovi se dostatečně vzdálit. Švýcar tak vybojoval své třetí vítězství v GP2 a ujal se vedení průběžné klasifikace.

Naproti tomu Coletti do cíle poztrácel přes 11 sekund a mohl být rád, že udržel alespoň stupně vítězů, zezadu se mu totiž rychle blížil také Felipe Nasr. Na Brazilce nakonec zbyla čtvrtá pozice.

Na páté příčce byl klasifikován Julian Leal před šestým Jolyonem Palmerem, který byl nejúspěšnějším z jezdců volícím obrácenou strategii a startujících na tvrdší směsi pneumatik. Palmer vyrážel do závodu z 22. pozice, v průběhu se však na devět kol dokonce ujal vedení, když vydržel na trati déle než jezdci zahajující na měkké směsi gum.

Palmer se po své zastávce vrátil na šesté příčce, kterou dokázal udržet až do cíle. Sedmý dojel Sam Bird, jenž by obrácenou strategii zřejmě dotáhl k ještě lepšímu výsledku nebýt penalizace za nerespektování žlutých vlajek, kterou spolu s ním dostalo dalších pět pilotů. Bird si nakonec alespoň spravil chuť ziskem dalších dvou bodů za nejrychlejší kolo.

První desítku doplnili Stéphane Richelmi, Simon Trummer a Mitch Evans.

Kuriózní situace nastala ve třetím kole, kdy spolu v poslední zatáčce hned dvakrát kolidovali oba jezdci týmu MP Motorsport Adrian Quaife-Hobbs a Daniel de Jong. Oba byli na místě ze závodu vyřazeni. Quaife-Hobbs si přitom za své počínání vysloužil penalizaci odsunu o pět míst na startovním roštu nedělního sprintu.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 F.Leimer  Racing Engineering
57:49.385 
2.
 J.Calado  ART Grand Prix
+ 2.045 
3.
 S.Coletti  Rapax
+ 11.271 
4.
 F.Nasr  Carlin
+ 12.810 
5.
 J.Leal  Racing Engineering
+ 28.837 
6.
 J.Palmer  Carlin
+ 34.209 
7.
 S.Bird  Russian Time
+ 41.183 
8.
 S.Richelmi  DAMS
+ 58.941 
9.
 S.Trummer  Rapax
+ 1:02.853 
10.
 M.Evans  Arden International
+ 1:13.730 
11.
 R.Binder  Venezuela GP Lazarus
+ 1:16.137 
12.
 J.Cecotto jr.  Arden International
+ 1:18.357 
13.
 C.Daly  Hilmer Motorsport
+ 1:20.096 
14.
 T.Dillmann  Russian Time
+ 1:21.812 
15.
 P.Varhaug  Hilmer Motorsport
+ 1:23.754 
16.
 K.Giovesi  Venezuela GP Lazarus
+ 1:35.775 
17.
 K.Ceccon  Trident Racing
+ 1:37.928 
18.
 J.Rosenzweig  Barwa Addax Team
+ 1:43.252 
19.
 S.Canamasas  Caterham Racing
+ 2:00.257 
20.
 R.Haryanto  Barwa Addax Team
+ 1 kolo 
21.
 Q.Ma  Caterham Racing
+ 1 kolo 
 
 N.Berthon  Trident Racing
+ 12 kol 
 
 D.Abt  ART Grand Prix
+ 22 kol 
 
 D.de Jong  MP Motorsport
+ 28 kol 
 
 A.Quaife-Hobbs  MP Motorsport
+ 28 kol 
 
 M.Ericsson  DAMS
+ 31 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Sam Bird (Russian Time) - 1:48.777

Průběžné pořadí po jednom závodě:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 F.Leimer  Racing Engineering
25 
2.
 S.Coletti  Rapax
19 
3.
 J.Calado  ART Grand Prix
18 
4.
 F.Nasr  Carlin
12 
5.
 J.Leal  Racing Engineering
10 
6.
 J.Palmer  Carlin
7.
 S.Bird  Russian Time
8.
 S.Richelmi  DAMS
9.
 S.Trummer  Rapax
10.
 M.Evans  Arden International

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)

Zdroj: Formule.cz, časy GP2

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Leimer se vítězstvím posunul do čela bodového hodnocení - 7.9.2013
Leimer v kvalifikačním boji rozdrtil konkurenci - 19.4.2013

Reklama