clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Divoký finiš v Kalifornii

vydal: Romana Kefurtová
zveřejněno: 25.3.2013, 10:05

počet komentářů: 0


V neděli 24. března sluncem zalitá Auto Club Speedway přivítala závodníky nejprestižnější série NASCAR - Sprint Cup. Poměrně mladý okruh hostil tuto sérii teprve sedmnáctým rokem.

Stejně jako loni i letos vyhrál Pole Position Denny Hamlin a postavil se tak do první linie společně s Gregem Bifflem. Ale ještě před tím, než závod začal, se Greg Biffle a Brad Keselowski přesunuli až na chvost závodního pole. Důvodem byly změny motorů. Šanci proto dostal Matt Kenseth, který se přesunul z druhé řady do první. Z druhé řady tak startovali Kyle Busch a Martin Truex Jr., rodák z Kalifornie a pětinásobný vítěz závodu na ACS Jimmie Johnson startoval z deváté řady a aktivní jezdec s nejlepším dojezdem Carl Edwards startoval až z dvanácté řady. A Danica Patrick? Ta si v kvalifikaci vybojovala až čtyřicáté startovní místo.

Vedení se ihned ujal Matt Kenseth, ale nevydrželo mu dlouho. Kyle Busch vystřídal Kensetha v roli leadera v jedenáctém kole a potom si vedení držel (až na jedno kolo) nepřetržitě dalších třicet kol. Prvního mávání žlutou vlajkou jsme se dočkali už ve třicátém kole závodu. V druhé zatáčce se dostal do smyku David Stremme. Žlutých fází jsme se dočkali celkem devětkrát a pod žlutou vlajkou se odkroužilo třicet pět kol. Čtyřikrát zařídil žlutou fázi nepořádek na trati nebo vyteklé kapaliny. Následné restarty vnesly do závodu notnou dávku adrenalinu, především proto, že se často jezdecké pole sešikovalo do trojřad a nebálo se ani čtyřřad.

Ve vedení se zuby nehty stále držel Kyle Busch. Na malý moment jej vystřídali Tony Stewart, Denny Hamlin nebo Joey Logano. Tak i tak Kyle odkroužil nejvíce kol ve vedení a to celkem sto dvacet pět. Greg Biffle a Brad Keselowski, kteří se při startu závodu museli odsunout až na konec startovního pole, bojovali o to, dostat se dopředu. Úspěšnější byl Biffle, který už v polovině závodu kroužil v závěsu první desítky. Keselowski se stále nemohl vymanit z místa ve třetí desítce vozů. Nakonec se ale nenechal zahanbit a přeci jenom se probojoval dopředu.

Čím více se závod blížil svému konci, tím více se bojovalo o místa. Mezi největší bojovníky o první místo patřili Kyle Busch, Joey Logano a Denny Hamlin. Další žluté vlajky jsme se dočkali po konfliktu mezi vozy #38 a #55. Vůz Marka Martina musel být dokonce, ač nevypadal, odtažen. Předposlední mávání žlutou vlajkou nastalo dvacet dva kol před cílem. Příčinou byl opět smyk, tentokráte ve třetí zatáčce vozem #15.

Kyle Busch se po následném restartu ujal ihned vedení. O druhé místo bojoval Joey Logano a „Smoke“. Nebezpečně vyhlížející byla i bitva o čtvrté a páté místo mezi Gregem Bifflem a Kurtem Buschem. Naposledy zavlála žlutá vlajka čtrnáct kol před cílem. Clint Bowyer se dostal do smyku ve třetí zatáčce a jeho vůz musel být odtažen.

Po restartu začala ta opravdová bitva o první místo. Účastníci již byli zmíněni. Busch, Hamlin a Logano se postarali o nervy drásající závěrečná kola závodu. Joey Logano se šest kol před cílem dostal do vedení, ale Denny Hamlin mu vítězství rozhodně nechtěl jen tak nechat. Vozy s čísly #11 a #22 si byly několikrát až přespříliš blízko a došlo i na klasické pošťuchování. To vše byla předpověď k tomu, že to neskončí dobře. Ve čtvrté zatáčce posledního kola souboj „side by side“ mezi Hamlinem a Loganem skončil a to pro oba jezdce nešťastně. Logano vyjel vstříc horní lemující zdi a Hamlin utržil těžký náraz na opačné straně trati. Pro vítězství si tak dojel do té doby třetí Kyle Busch, který se přes bourající lehce prosmýkl dopředu. Na druhém místě skončil Dale Earnhardt Jr., za ním dojel Kurt Busch, Carl Edwards a první pětku uzavřel Greg Biffle.



Závod skončil, Denny Hamlin musel být po nárazu ošetřován, Kyle Busch slavil a Tony Stewart se vztekal. Došel si pro Joeye Logana, na kterého se vrhl v očekávání pěstního souboje. Vše prý proto, že ho Joey při posledním restartu blokoval. Díky přítomným mechanikům, ale nedošla hezká tvář Joeye Logana k žádné úhoně a „Smoke“ byl spacifikován a odveden, mimo jiné i mechaniky Danicy Patrick.



Denny Hamlin byl transportován vrtulníkem do nemocnice. Stěžoval si na bolesti v dolní části zad. V nemocnici zůstal na pozorování a další vyšetření. Pokud by nebylo nic závažného objeveno, Hamlin by měl být během dnešního dne (25. 3.) propuštěn. Tak snad bude vše v pořádku a Denny usedne za volant v dalším závodě. Martinsville nás čeká po týdenní pauze 7. dubna.

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Velký test týmu Tatra Buggyra ZM Racing - 27.9.2024
Ricciardo se loučí - 27.9.2024
Maloney zvolil elektrickou cestu - 26.9.2024
McLarenu zákaz mini-DRS nevadí - 25.9.2024

Reklama