Rockenfeller využil Tomczykova trestu a vyhrál |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
David Skaloš počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mike Rockenfeller ukončil dvouleté čekání na výhru v DTM, když opanoval druhý závod letošní sezóny na Brands Hatch. Díky vítězství se také posunul do čela průběžného pořadí. Pilot Audi, který si ve včerejší kvalifikaci vyjel druhou pozici, startoval z pole position poté, co původní vítěz kvalifikace Martin Tomczyk neprošel pokvalifikační přejímkou. Rockenfeller pak vedl po celý průběh závodu kromě zastávek v boxech, kdy se jeho soupeři díky odlišné strategii dostali před něj. Do druhých povinných zastávek u mechaniků si vybudoval třísekundový náskok na vítěze úvodního závodu sezóny na Hockenheimu Augusta Farfuse, který nakonec ještě zdvojnásobil poté, co Farfus krátce po své druhé zastávce zastavil se svým BMW na cílové rovince. Na druhou pozici se však posunul další pilot BMW Bruno Spengler, který se v úvodu závodu vyhnul penalizaci za kontakt s Garym Paffettem v nájezdu do Druids. Právě Brit, který startoval z 11. pozice, byl nejlépe postaveným pilotem na startu na standardní směsi pneumatik Hankook. Už po čtyřech kolech však jel ke svým mechanikům pro měkčí sadu. Tato taktika jej vynesla až na třetí pozici. V závěru se však musel bránit před Robertem Wickensem a Marcem Wittmannem, kteří měli na svých vozech o 20 kol čerstvější pneumatiky než Spengler. Ke konci závodu však Paffett svým soupeřům zvládl ujet a v poklidu dojet na třetí pozici. Po protnutí cílové pásky byl však Brit informován o tom, že dostal penalizaci 5 sekund za to, že v úseku, kde byly vyvěšeny žluté vlajky, dostatečně nezpomalil. Paffettova penalizace tak přinesla Wickensovi jeho první stupně vítězů v kariéře DTM a Wittmannovi čtvrté místo, které je pro něj zatím nejlepší umístění v jeho premiérové sezóně v německém mistrovství cestovních vozů. Pátý skončil Joey Hand, který se po startu propadl ze třetí na šestou pozici. Také on však vydělal na Paffettově penalizaci. Potrestaný Brit spadl na šestou příčku. Sedmé místo a šest bodů si z Velké Británie odváží Mattias Ekström. Christian Vietoris dokázal v závěru odrazit útok ze strany Tima Scheidera a dojel osmý. Svůj první bod si za desáté místo vybojoval mladíček Pascal Wehrlein. Bývalý šampion Tomczyk po startu z poslední pozice se už po pár kolech dostal na šestnáctou příčku a v polovině závodu to vypadalo, že by mohl možná i bodovat. V zatáčce Grahama Hilla jej však do hodin poslal Roberto Merhi, který si za tento čin vysloužil penalizaci průjezdu boxy. Stejný scénář měl i incident mezi Tomczykovým týmovým kolegou Andym Priaulxem a Adrienem Tambayem. Také Francouz dostal za roztočení trojnásobného mistra cestovních vozů (WTCC) trest průjezdem boxy. Rockenfeller se díky vítězství posunul do čela průběžného pořadí o bod před Spenglera. Na třetí pozici spadl vítěz úvodního závodu Farfus, který byl jediným odstoupivším.
Nejrychlejší kolo závodu: Gary Paffett (EURONICS Mercedes AMG) - 42.124 Průběžné pořadí po dvou závodech:
Bodovací systém DTM: Zdroj: Formule.cz, časy DTM Komentáře ke článku
|
Reklama