Sam Bird vybojoval již páté vítězství v letošní sezóně GP2, když vyhrál nedělní sprint v ulicích Singapuru. Zpomalil tak útěk Fabia Leimera v cestě za titulem, před posledním podnikem na Švýcara strávil sedm bodů.
Bird vstoupil do singapurského víkendu nepovedenou kvalifikací kvůli zdržení za Johnnym Cecottem jr., v hlavním závodě se pak musel probíjet do bodované desítky. Nakonec však díky osmému místu vydřel výhodu startu z pole position pro sprint.
Tu také beze zbytku zužitkoval a okamžitě se ujal vedení v závodě před druhým Ericssonem. Bird si brzy vybudoval několikasekundový náskok, který sice dál nezvyšoval, svým soupeřům však nedal žádnou šanci a bez potíží si dojel pro své páté vítězství v sezóně. Snížil tak bodový odskok, který v sobotu nastartoval Leimer pátou pozicí.
Marcus Ericsson ve stejně bezproblémovém závodě vybojoval druhou příčku a také díky bodům za nejrychlejší kolo postoupil na sedmé místo průběžného pořadí šampionátu.
Jeho lídr Fabio Leimer zopakoval sobotní úspěch, když po dobrém startu vyšplhal na třetí pozici a postavil se na stupně vítězů. Leimer před posledním podnikem v Abú Zabí vede se ziskem 179 bodů, Bird má na svém kontě o sedm bodů méně.
Čtvrtý skončil Stéphane Richelmi, bodovali také pátý Jon Lancaster, šestý Johnny Cecotto jr., sedmý Daniel de Jong a osmý Adrian Quaife-Hobbs.
K bizarnímu momentu došlo v dojezdovém kole po skončení závodu. Zatímco první tři jezdci pokračují zpět do prostoru startu a cíle ke stupňům vítězů, ostatní jsou svedení mezerou ve zdi do paddocku GP2. V tomto momentu si však nerozuměli Alexander Rossi a Fabio Leimer. Rossi Leimera překvapil náhlým odbočením na rovince Raffles Boulevard, Leimer jej tvrdě trefil zboku, přičemž si zjevně narazil levé zápěstí.
p.
Jezdec
Tým
Čas/Odstup
1.
S.Bird
Russian Time
40:36.444
2.
M.Ericsson
DAMS
+ 5.787
3.
F.Leimer
Racing Engineering
+ 7.745
4.
S.Richelmi
DAMS
+ 9.311
5.
J.Lancaster
Hilmer Motorsport
+ 17.885
6.
J.Cecotto jr.
Arden International
+ 34.140
7.
D.de Jong
MP Motorsport
+ 56.282
8.
A.Quaife-Hobbs
Hilmer Motorsport
+ 57.159
9.
R.Binder
Venezuela GP Lazarus
+ 1:07.397
10.
N.Berthon
Trident Racing
+ 1:07.997
11.
R.Haryanto
Barwa Addax Team
+ 1:08.302
12.
J.Leal
Racing Engineering
+ 1:09.052
13.
S.Trummer
Rapax
+ 1:09.248
14.
T.Dillmann
Russian Time
+ 1:11.366
15.
M.Evans
Arden International
+ 1:15.458
16.
F.Nasr
Carlin
+ 1:15.990
17.
J.Palmer
Carlin
+ 1:16.415
18.
J.Rosenzweig
Barwa Addax Team
+ 1:22.004
19.
V.Ghirelli
Venezuela GP Lazarus
+ 1:37.714
20.
J.Calado*
ART Grand Prix
+ 1:28.898
21.
D.Clos
MP Motorsport
+ 1:49.482
22.
G.Raimondo
Trident Racing
+ 2:02.960
23.
A.Rossi
EQ8 Caterham Racing
+ 1 kolo
24.
S.Coletti
Rapax
+ 1 kolo
D.Abt
ART Grand Prix
+ 11 kol
S.Canamasas
EQ8 Caterham Racing
+ 18 kol
* - penalizován přičtením 20 sekund k výslednému času za zavinění kolize se Sergiem Canamasasem
Nejrychlejší kolo závodu: Jolyon Palmer (Carlin) - 1:57.368
Body za nejrychlejší kolo však připadají Marcusi Ericssonovi, Palmer totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po dvaceti závodech:
p.
Jezdec
Tým
Body
1.
F.Leimer
Racing Engineering
179
2.
S.Bird
Russian Time
172
3.
F.Nasr
Carlin
148
4.
S.Coletti
Rapax
135
5.
J.Calado
ART Grand Prix
134
6.
S.Richelmi
DAMS
103
7.
M.Ericsson
DAMS
102
8.
J.Palmer
Carlin
99
9.
T.Dillmann
Russian Time
92
10.
J.Lancaster
Hilmer Motorsport
73
11.
A.Rossi
EQ8 Caterham Racing
63
12.
J.Leal
Racing Engineering
62
13.
A.Quaife-Hobbs
Hilmer Motorsport
56
14.
M.Evans
Arden International
56
15.
R.Frijns
Hilmer Motorsport
47
16.
J.Cecotto jr.
Arden International
37
17.
K.Ceccon
Trident Racing
28
18.
R.Haryanto
Barwa Addax Team
22
19.
N.Berthon
Trident
21
20.
S.Trummer
Rapax
18
21.
R.Binder
Venezuela GP Lazarus
11
22.
D.Abt
ART Grand Prix
3
23.
D.de Jong
MP Motorsport
3
24.
C.Daly
Hilmer Motorsport
2
25.
S.Canamasas
EQ8 Caterham Racing
2
26.
D.Clos
MP Motorsport
1
27.
V.Ghirelli
Venezuela GP Lazarus
1
Bodovací systém GP2: Pole position pro hlavní závod: 4 body Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)
Zdroj: Formule.cz, časy GP2
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.