Charlie Whiting obhajuje zavedení DRS |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
DRS bylo zavedeno v roce 2011 a Charlie Whiting, ředitel závodů F1, nevěří, že by teď bylo předjíždění jednoduché: "Jsem velkým fanouškem DRS.", řekl Whiting během rozhovoru pro Autosport. "Vím, že některý lidé takové předjíždění nepovažují za dost "čisté". Já s tímto názorem naprosto nesouhlasím. Stále vyžadujeme od jezdců extrémní zručnost. Nefunguje to tak snadno, jak byste si mohli myslet - zapnout - předběhnout - pokračovat - hotovo." Whiting zdůraznil, že někdy předjíždění vypadá jednodušší, než ve skutečnosti je. "Příkladem by mohlo být Spa, pokud je jezdec na výjezdu z Eau Rouge rychlejší než auto před ním a použije DRS. Ale to je jen kvůli tomu, že byl rychlejší už na výjezdu. Pokud stejně výkonné auta mají na výjezdu stejnou rychlost a jsou tři desetiny sekundy od sebe, na konec rovinky přijdou jeden vedle druhého. To je celá teorie DRS." Znamená to, že předjíždění pomocí DRS vypadá v Spa prostě jen tehdy, jestliže jezdec odvedl skvělou práci během průjezdu Eau Rouge za jiným monopostem, nebo je-li jeho auto podstatně rychlejší. Whiting dodal, že v nejbližší době nejsou žádné plány na úpravu pravidel o DRS. Na otázku, zda by nebylo lepší, aby DRS nebylo omezeno na určitou část okruhu, ale na určitou dobu v rámci celého závodu, podobně jako ve Formule Renault 3.5, Whiting odpovedal: "Dříve mohli jezdci používat DRS kdykoliv během tréninků a kvalifikace, ale přišlo několik incidentů, kdy jezdci použili DRS příliš brzy. Proto jsme používání DRS omezili i v kvalifikaci. Je důležité, aby bylo DRS používáno pouze v určených zónách." Zdroj: autosport, Foto: FIA Komentáře ke článku
|
Reklama