clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

FIA zpřísnila pravidla ohledně zbylého paliva po závodě

vydal: David Skaloš
zveřejněno: 24.1.2014, 12:35

počet komentářů: 0


Mezinárodní automobilová federace (FIA) oznámila, že jezdcům bude od letošní sezóny zakázáno zastavit v dojezdovém kole po protnutí cílové pásky na trati za účelem ušetření paliva pro pozávodní kontrolu.

Týmy a výrobci motorů se již dříve nechali slyšet, že bude obtížné si v některých závodech vystačit se 100 kilogramy paliva, jak jim nově nařizují regule. Nové návrhy FIA do sportovních pravidel tak budou pro týmy ještě větší výzvou.

Na jednání Strategické skupiny Formule 1 a Světové rady motorsportu, které se uskutečnilo tento týden, bylo rozhodnuto o tom, že jezdci již nyní nebudou moci odstavit své vozy krátce po dojetí do cíle.

V prohlášení vydaném FIA stojí: "Jezdci nebudou moci v dojezdovém kole zastavit, aby ušetřili palivo pro odebrání a následnou analýzu. Toto nebude akceptováno jako odůvodnitelné zastavení."

Nová pravidla, která před jejich uvedením v platnost musí ještě schválit Komise F1 a týmy, tak pro jezdce znamenají, že budou muset ještě více šetřit palivo než doposud.

FIA také oznámila, že pokud jezdec v závodě dostane trest Stop&Go na 5 sekund, který je od letošní sezóny novinkou, může si jej odpykat v rámci zastávky v boxech.

Pilot tak bude moci zajet do boxů, zastavit v boxovém stání svého týmu, odpykat si pětisekundový trest, a poté budou jeho mechanici moci začít na voze vyměňovat pneumatiky nebo provádět další úpravy.

V případě ale, že pilot dostane trest na 10 sekund, bude muset do boxů zajet znovu.

Během celé sezóny budou týmy nově moci hned šestkrát využít "žolíka" a pracovat v noci. Do teď mohli "noční klid" porušit pouze dvakrát za sezónu. Důvodem této změny jsou nová pravidla a přechod na nové motory.

Všichni členové týmu, kteří se budou pohybovat v boxové uličce, budou muset nově nosit ochranné helmy také v kvalifikaci. Doposud jim tuto povinnost pravidla udělovala jen v závodě.

O jeden kilogram na 691 kg byla také navýšena minimální hmotnost vozů Formule 1 kvůli těžším pneumatikám, které Pirelli pro letošní sezónu plánuje.

Zdroj: Autosport, Foto: Mercedes

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Domácí mladík dostal dárek od Tridentu - 22.6.2024
Distanc pro Tsolova se Stenshornem - 17.5.2024
Stenshorne ubránil první triumf před hladovým Lindbladem - 23.3.2024
Ben Sulajem má své vlastní kauzy - 13.3.2024
Verschoor první v cíli, Hauger vítězem - 8.3.2024

Reklama