clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

FIA si posvítí na bezpečnost nosů letošních monopostů

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 31.1.2014, 17:25

počet komentářů: 0


Mezinárodní automobilová federace se rozhodla posvítit si na bezpečnost nosů letošních monopostů Formule 1. Ty jsou jedním z největších diskuzních témat předsezónního období mezi fanoušky.

Zatímco hlavní debaty se však točí kolem estetického vnímání řešení některých týmů, FIA se zajímá spíše o bezpečnost jednotlivých provedení.

FIA proto týmy písemně požádala o detailní rozbor specifických částí nosů letošních vozů a jejich porovnání s loňskými řešeními s ohledem na jejich strukturální integritu.

V technické direktivě, kterou Mezinárodní automobilová federace vydala, jsou stáje žádány o informace týkající se "oblastí průřezu nosu vedeného svisle a kolmo na osu vozu v bodech vzdálených 50 mm, 150 mm a 300 mm od špičky samotného nosu."

Ve zmíněných průřezech se také FIA zajímá o samotnou konstrukci jednotlivých dílů.

Jak FIA dodává, "v obou případech nás zajímá pouze nos samotný, nikoliv přední křídlo nebo jeho úchyty."

Má se za to, že některé týmy chytře interpretovaly letošní technické regule, díky čemuž se jim podařilo skloubit požadované nároky a vyhovět nárazovým testům, přitom by však nemusely být dostatečně tuhé, aby zajistily maximální ochranu v případě nehody.

Zjišťované informace by měly federaci poskynout ujištění o tom, že letošní řešení nejsou o nic slabší než varianty z loňského roku.

Ačkoliv FIA v případě neuspokojivého zjištění nemůže žádný tým donutit nos svého vozu přepracovat na základě regulí týkajících se rozměrů a nárazových testů, má v ruce části pravidel, díky kterým je možné proti nosům zakročit v případě, že se prokáže, že nejsou dostatečně silné.

Článek 2.3 Technických regulí Formule 1 totiž říká, že vozy mohou být vyloučeny z jednotlivých podniků, pokud techničtí komisaři FIA nejsou přesvědčeni o tom, že všechny jejich části jsou bezpečné.

V pravidle se píše: "Techničtí komisaři podniku mohou vyloučit vůz, jehož konstrukce se zdá být nebezpečná."

Zdroj: Autosport, Foto: Caterham

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Distanc pro Tsolova se Stenshornem - 17.5.2024
Stenshorne ubránil první triumf před hladovým Lindbladem - 23.3.2024
Ben Sulajem má své vlastní kauzy - 13.3.2024
Verschoor první v cíli, Hauger vítězem - 8.3.2024
Vítězná premiéra juniora Red Bullu - 1.3.2024

Reklama