clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

BRM s novým P201 zpět mezi vítěze Grand Prix?

vydal: Roman Klemm
zveřejněno: 20.2.2014, 11:40

počet komentářů: 0


British Racing Motors, kdysi hrdá britská odpověď na italské Ferrari, již dlouho nepatřilo mezi přední týmy F1. Spásu měl přinést roku 1974 nový typ P201.

- BRM v prvních dvou závodech sezony nasazoval jen starý typ P160E a na pompézní předtsavení jeho následníka P201 á-la Lotus zanevřel. V polovině února se mohli novináři informovat o novém voze týmu Louise Stanleye při jeho první vyjížďce v Silverstone. Kreace Mika Pilbeaema měla uzoučký monokok trojúhelníkového průřezu s malými postranními chladiči. Další inovací byly uvnitř monokoku uložené přední brzdy. Vidlicový dvanáctiválec BRM zůstal beze změn. Težko říci, zda jednička týmu, Jean-Pierre Beltoise skutečně veřil, že tohle bude stačit pro návrat pod vavřínový věnec...

- Sen Rona Dennise o vstupu jeho týmu Rondel do formule 1 se znenadání rozplynul! Dennis ztratil svého sponzora (francouzský olejový koncern Motul se rozhodl podporovat BRM) a kompletní projekt F1 prodal organizaci Chrise Meeka. Podpory se Meekovi dostalo od Tonyho Vlassopoula a Kena Groba, kteří konstrukci Raye Jessopa dali nové jméno: Token. Jako jezdec byl nominován Meekův chráněnec Tom Pryce a poprvé měl vystartovat v březnové International Trophy v Silverstone.

- Max Mosley již od prvního závodu hledal finančně potentního jezdce pro svůj druhý kokpit vedle mladého Hanse-Joachima Stucka. Konečně měl úspěch: druhý March 741 měl po zbytek sezony s podporou výrobce nářadí Beta převzít Vittorio Brambilla. Testovač týmu Howden Ganley si musel hledat místo jinde.

- Klasický závod NASCAR Daytona 500 se roku 1974 jel v ohledu na energetickou krizi (!) jen na 450 mil a vyhrál jej Richard Petty na jeho STP-Dodge. Rámcový závod identických Porsche seriálu IROC (International Race of Champions) vyhrál Mark Donohue před Revsonem a Unserem.

- Při testech na okruhu Road Atlanta utrpěl pozdější vítěz 24h Le Mans, Hurley Haywood těžké poranění hlavy. Jeho Rinzler-Porsche 917, který testoval pro seriál CanAm, se za vysoké rychlosti vznesl a přistál koly vzhůru, přičemž se ulomil ochranný oblouk...

- Niki Lauda a Dieter Glemser úspěšně testovali nový tovární Ford Capri-Cosworth v Le Castelletu. Byli při tom o 4 (!) sekundy rychlejší, než vozy stejné značky minulého roku a na rovince dosahovali špičkové rychlosti těsně pod 280km/h.

- Při jednom z prvních podniků britských Prod-Car-Trialů na Hoo Farmě v Kidderminsteru triumfovala značka Škoda! Jak vítěz Denis Wells, tak i druhý Stephen Courts se spoléhali na své staré Oktávie!

 

První foto nového BRM P201: Beltoise testuje v Silverstone.
Z Dennisova Rondelu se stal Token...
Mosleyův nový jezdec: Vittorio Brambilla.

 

 

Zdroj: FORMULE.cz, Foto: archiv autora

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Když Senna selhal v Monaku - 15.5.2023
Räikkönen spal pod stolem a nechtěl cvičit - 29.10.2021
Když se formule (ne)pokusily pokořit největší ovál - 12.5.2020
Ten ovál je pro IndyCar moc rychlý - 7.4.2020
Úspěšná kariéra Nikiho Laudy ve fotografiích - 21.5.2019

Reklama