Gian Carlo Minardi se také obává o bezpečnost F1 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Úvahy nad bezpečností nových monopostů jsou evidentně v módě. Včera svou troškou do mlýna přispěl i Gian Carlo Minardi, zakladatel a bývalý vlastník týmu Minardi, který dnes v F1 působí pod jméno Scuderia Toro Rosso: "Slyšel jsem lidi mluvit o nových turbomotorech a jejich spolehlivosti, ale pouze Newey upozornil na bezpečnost. Formule 1 představila mnoho velkých změn, které by mohly být potenciálně nebezpečné. Jsou tu například nové baterie, které v případě přehřátí, mohou způsobit požár. Viděl jsem v autech nová světla (zelené, žluté a červené), které upozorňují mechaniky na případné nebezpečí, a vím, že jezdci byli upozorněni, aby v případě signalizace takového nebezpečí vyskočili z auta a nedotýkali se přitom karoserie. Ale co traťoví maršálové? Byli všichni pořádně proškoleni? Vědí, co dělat? Řekl jim někdo o novém systému světel?", ptá se Minardi. "Týmy si své mechaniky a techniky pořádně proškolili a všichni tři výrobci také dbají na bezpečnost. Ale FIA ani týmy přitom pravděpodobně organizátorem neposlali žádné informace o nových technologiích, ani nepřipravila žádný oficiální kodex. Některé okruhy hostí mezinárodní akce pouze jednou do roka a maršálové mají málo zkušeností…“ Minardi upozornil i na velké náklady spojené s novými bateriemi. Ty jsou větší než loni a propojené s nejmodernějšími technologiemi. Kvůli uložení ve speciálních schránkách, zaplatí týmy mastné šeky už jen za jejich přepravu. Zdroj: pitpass Komentáře ke článku
|
Reklama