clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Ferrari se rozloučilo s motorem 056

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 18.2.2014, 08:30

počet komentářů: 0


Tým Scuderie Ferrari už rozbaluje poslední krabice kdesi v bahrajnské poušti. Mezi mnoha novými vzrušujícími součástkami se neztratí nový turbo motor V6 s obsahem pouze 1.6 litru a označením 059/3.

Ještě předtím, než se vydal na blízký východ, však stihl vzdát hold jednomu z nejúspěšnějších motorů uplynulého desetiletí. 2.4 litrovému osmiválci 056. Tento motor Ferrari používalo ve formuli 1 od roku 2006 do roku 2013, což znamená celých 139 odjetých velkých cen. Dvakrát pomohl vyhrát pohár konstruktérů a v roce 2007 poháněl Kimiho Räikkönena k mistrovskému titulu.

Jeho 39 vítězství znamená, že ze závodů do kterých byl nasazen, vyhrál 28%. Na kontě má 122 pódiových umístění, 29 nejlepších startovních pozic a 48 nejrychlejších kol.

056 byl poprvé ostře nasazen do GP Bahrajnu 2006, kde poháněl tovární vozy Ferrari i zákaznické vozy Red Bull Racingu. První vítězství pro motor 056 získal Michael Schumacher ve velké ceně San Marina.

Osmiválec Ferrari dopomohl k vítězství i jednomu zákaznickému týmů. V roce 2008 odvedl fantastickou práci pro Sebastiana Vettela a jeho STR03 a pomohl jim tak vyhrát velkou cenu Itálie.

V sezónách 2006, 2007 a 2008 získal shodně po devět vítězství.

 

Zdroj: grandprix247

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari si poradilo s poskakováním - 28.9.2024
Ferrari zahodilo první řadu - 22.9.2024
Leclerc nejrychlejší za denního světla - 20.9.2024
Piastri zariskoval navzdory doporučení - 16.9.2024
Šance pro Leclerca i Verstappena - 14.9.2024

Reklama