clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Porsche při své premiéře třetí, nestačilo jen na toyoty

vydal: David Skaloš
zveřejněno: 20.4.2014, 22:40

počet komentářů: 0


Toyota obsadila první dvě pozice v kategorii LMP1 v úvodním závodě nové sezóny Mistrovství světa vytrvalostních závodů na britském Silverstonu. Posádka vozu Porsche s bývalým pilotem Formule 1 Markem Webberem skončila na třetí příčce.

Sebastien Buemi, Anthony Davidson a Nicolas Lapierre vyhráli s náskokem jednoho kola na své značkové kolegy Alexandera Wurze, Kazukiho Nakadžimu a Stephana Sarrazina na druhém voze TS040 Hybrid po pěti a půl hodinách závodu, který byl 30 minut před cílem předčasně ukončen kvůli velmi silnému dešti.

O osudu závodu bylo rozhodnuto už v jeho první hodině, když začalo pršet. Vítězná posádka ve voze číslo 8 se rozhodla při zastávce nasadit pneumatiky do přechodných podmínek, zatímco vůz č. 7 vyrazil zpátky na trať na mokrých pneumatikách.

To se ukázalo jako klíčové, jelikož posádka #8 následně získala rozhodující náskok, který postupně navyšovala až do cíle.

Třetí místo při svém návratu do kategorie LMP1 získalo Porsche. Timo Bernhard, Brendon Hartley a ještě do loňské sezóny pilot Red Bullu ve F1 Webber, který závod dojížděl, ztratili na vítěznou posádku #8 dvě kola.

 

Cíl závodu naopak nevidělo druhé Porsche 919 Hybrid Neela Janiho, Romaina Dumase a Marca Lieba. Jani během závodu přišel o pravé přední kolo a poškodil si tím zavěšení. Mechanici následně strávili nějakou chvíli jeho opravou, a když se vůz vydal zpět na trať, objevil se problém s hydraulikou.

Nevydařený vstup do sezóny má za sebou Audi, když po jezdeckých chybách nedojel do cíle ani jeden z jeho prototypů R18 e-tron quattro.

Na konci první hodiny závodu havaroval ze třetí pozice v zatáčce Woodcote Lucas di Grassi. Brazilec sice dokázal s vozem dojet do boxů, ovšem přední zavěšení bylo příliš poškozené na to, aby mohla posádka pokračovat v závodě.

Nedařilo se ani vozu se startovním číslem 2. Andre Lotterer se nejprve na mokré trati roztočil v zatáčce Stowe a Benoit Treluyer následně ztratil kontrolu nad vozem v zatáčce Copse a narazil do bariéry.

Francouz se s vozem sice dokázal znovu rozjet, ovšem kvůli velkému poškození jej bylo téměř nemožné ovládat a R18 tak následně skončilo v únikové zóně, odkud již nebylo možné pokračovat.

Ve třídě LMP2 se z vítězství radovala posádka týmu G-Drive Racing na morganu-Nissan, ve které se střídali Olivier Pla, Roman Rusinov a Julien Canal.

Kategorii GTE Pro vyhrálo Porsche 911 RSR #92 posádky Frederic Makowiecki, Marco Holzer a Richard Lietz, kteří se do vedení dostali krátce před výjezdem safety caru, když jejich týmoví kolegové Nick Tandy, Jord Bergmeister a Patrick Pilet zajeli do boxů.

 

 

Mezi vozy GTE Am triumfoval Aston Martin Kurta Thiima, Kristiana Poulsena a Davida Heinemeiera Hanssona před dalším astonem martin Pedra Lamyho, Paula Dalla Lany a Christoffera Nygaarda.

p.
 Kategorie  Vůz  Jezdci  Čas/Odstup
1.
 LMP1-H  Toyota TS 040  Davidson / Lapierre / Buemi
5:22:42.296 
2.
 LMP1-H  Toyota TS 040  Wurz / Sarrazin / Nakadžima
+ 1 kolo 
3.
 LMP1-H  Porsche 919  Bernhard / Webber / Hartley
+ 2 kola 
4.
 LMP1-L  Lola B12/60  Prost / Heidfeld / Beche
+ 8 kol 
5.
 LMP2  Morgan  Rusinov / Pla / Canal
+ 13 kol 
6.
 LMP2  Oreca 03  Howson / Bradley / Macuda
+ 15 kol 
7.
 GTE Pro  Porsche 911  Holzer / Makowiecki / Lietz
+ 20 kol 
8.
 GTE Pro  Porsche 911  Pilet / Bergmeister / Tandy
+ 20 kol 
9.
 GTE Pro  Aston Martin  Turner / Mücke
+ 20 kol 
10.
 GTE Pro  Ferrari F458  Bruni / Vilander
+ 20 kol 
11.
 GTE Pro  Ferrari F458  Rigon / Calado
+ 21 kol 
12.
 GTE Pro  Ferrari F458  Griffin / Parente
+ 21 kol 
13.
 LMP2  Oreca 03  Zlobin / Minassian / Mediani
+ 22 kol 
14.
 GTE Pro  Aston Martin  MacDowall / O'Young / Rees
+ 23 kol 
15.
 GTE Am  Aston Martin  Poulsen/ Heinemeir Hansson/ Thiim
+ 23 kol 
16.
 GTE Am  Aston Martin  Dalla Lana / Lamy / Nygaard
+ 23 kol 
17.
 GTE Am  Ferrari F458  Waytt / Rugolo / Bird
+ 24 kol 
18.
 GTE Am  Porsche 911  Ried / Bachler / Al Qubaisi
+ 25 kol 
19.
 GTE Am  Ferrari F458  Mowlem / Patterson / Collins
+ 26 kol 
 20.
 GTE Am  Ferrari F458  Perez-Companc / Cioci / Venturi
+ 26 kol 
 
 GTE Am  Ferrari F458  Potolicchio / Roda / Ruberti
+ 49 kol 
 
 LMP1-H  Audi R18  Fässler / Lotterer / Tréluyer
+ 73 kol 
 
 GTE Am  Porsche 911  Perrodo / Collard / Vaxiviere
+ 84 kol 
 
 LMP2  Oreca 03  Ladygin / Shaitar / Ladygin
+ 102 kol 
 
 LMP1-H  Porsche 919  Dumas / Jani / Lieb
+ 137 kol 
 
 LMP1-L  Lola B12/60  Kraihamer / Belicchi / Leimer
+ 143 kol 
 
 LMP1-H  Audi R18  Di Grassi / Duval / Kristensen
+ 143 kol 

 

Zdroj: Formule.cz, časy WEC

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama