Porsche při své premiéře třetí, nestačilo jen na toyoty
vydal:
David Skaloš
zveřejněno:
20.4.2014, 22:40
počet komentářů:
0
Toyota obsadila první dvě pozice v kategorii LMP1 v úvodním závodě nové sezóny Mistrovství světa vytrvalostních závodů na britském Silverstonu. Posádka vozu Porsche s bývalým pilotem Formule 1 Markem Webberem skončila na třetí příčce.
Sebastien Buemi, Anthony Davidson a Nicolas Lapierre vyhráli s náskokem jednoho kola na své značkové kolegy Alexandera Wurze, Kazukiho Nakadžimu a Stephana Sarrazina na druhém voze TS040 Hybrid po pěti a půl hodinách závodu, který byl 30 minut před cílem předčasně ukončen kvůli velmi silnému dešti.
O osudu závodu bylo rozhodnuto už v jeho první hodině, když začalo pršet. Vítězná posádka ve voze číslo 8 se rozhodla při zastávce nasadit pneumatiky do přechodných podmínek, zatímco vůz č. 7 vyrazil zpátky na trať na mokrých pneumatikách.
To se ukázalo jako klíčové, jelikož posádka #8 následně získala rozhodující náskok, který postupně navyšovala až do cíle.
Třetí místo při svém návratu do kategorie LMP1 získalo Porsche. Timo Bernhard, Brendon Hartley a ještě do loňské sezóny pilot Red Bullu ve F1 Webber, který závod dojížděl, ztratili na vítěznou posádku #8 dvě kola.
142956
Cíl závodu naopak nevidělo druhé Porsche 919 Hybrid Neela Janiho, Romaina Dumase a Marca Lieba. Jani během závodu přišel o pravé přední kolo a poškodil si tím zavěšení. Mechanici následně strávili nějakou chvíli jeho opravou, a když se vůz vydal zpět na trať, objevil se problém s hydraulikou.
Nevydařený vstup do sezóny má za sebou Audi, když po jezdeckých chybách nedojel do cíle ani jeden z jeho prototypů R18 e-tron quattro.
Na konci první hodiny závodu havaroval ze třetí pozice v zatáčce Woodcote Lucas di Grassi. Brazilec sice dokázal s vozem dojet do boxů, ovšem přední zavěšení bylo příliš poškozené na to, aby mohla posádka pokračovat v závodě.
Nedařilo se ani vozu se startovním číslem 2. Andre Lotterer se nejprve na mokré trati roztočil v zatáčce Stowe a Benoit Treluyer následně ztratil kontrolu nad vozem v zatáčce Copse a narazil do bariéry.
Francouz se s vozem sice dokázal znovu rozjet, ovšem kvůli velkému poškození jej bylo téměř nemožné ovládat a R18 tak následně skončilo v únikové zóně, odkud již nebylo možné pokračovat.
Ve třídě LMP2 se z vítězství radovala posádka týmu G-Drive Racing na morganu-Nissan, ve které se střídali Olivier Pla, Roman Rusinov a Julien Canal.
Kategorii GTE Pro vyhrálo Porsche 911 RSR #92 posádky Frederic Makowiecki, Marco Holzer a Richard Lietz, kteří se do vedení dostali krátce před výjezdem safety caru, když jejich týmoví kolegové Nick Tandy, Jord Bergmeister a Patrick Pilet zajeli do boxů.
142961
Mezi vozy GTE Am triumfoval Aston Martin Kurta Thiima, Kristiana Poulsena a Davida Heinemeiera Hanssona před dalším astonem martin Pedra Lamyho, Paula Dalla Lany a Christoffera Nygaarda.
p.
Kategorie
Vůz
Jezdci
Čas/Odstup
1.
LMP1-H
Toyota TS 040
Davidson / Lapierre / Buemi
5:22:42.296
2.
LMP1-H
Toyota TS 040
Wurz / Sarrazin / Nakadžima
+ 1 kolo
3.
LMP1-H
Porsche 919
Bernhard / Webber / Hartley
+ 2 kola
4.
LMP1-L
Lola B12/60
Prost / Heidfeld / Beche
+ 8 kol
5.
LMP2
Morgan
Rusinov / Pla / Canal
+ 13 kol
6.
LMP2
Oreca 03
Howson / Bradley / Macuda
+ 15 kol
7.
GTE Pro
Porsche 911
Holzer / Makowiecki / Lietz
+ 20 kol
8.
GTE Pro
Porsche 911
Pilet / Bergmeister / Tandy
+ 20 kol
9.
GTE Pro
Aston Martin
Turner / Mücke
+ 20 kol
10.
GTE Pro
Ferrari F458
Bruni / Vilander
+ 20 kol
11.
GTE Pro
Ferrari F458
Rigon / Calado
+ 21 kol
12.
GTE Pro
Ferrari F458
Griffin / Parente
+ 21 kol
13.
LMP2
Oreca 03
Zlobin / Minassian / Mediani
+ 22 kol
14.
GTE Pro
Aston Martin
MacDowall / O'Young / Rees
+ 23 kol
15.
GTE Am
Aston Martin
Poulsen/ Heinemeir Hansson/ Thiim
+ 23 kol
16.
GTE Am
Aston Martin
Dalla Lana / Lamy / Nygaard
+ 23 kol
17.
GTE Am
Ferrari F458
Waytt / Rugolo / Bird
+ 24 kol
18.
GTE Am
Porsche 911
Ried / Bachler / Al Qubaisi
+ 25 kol
19.
GTE Am
Ferrari F458
Mowlem / Patterson / Collins
+ 26 kol
20.
GTE Am
Ferrari F458
Perez-Companc / Cioci / Venturi
+ 26 kol
GTE Am
Ferrari F458
Potolicchio / Roda / Ruberti
+ 49 kol
LMP1-H
Audi R18
Fässler / Lotterer / Tréluyer
+ 73 kol
GTE Am
Porsche 911
Perrodo / Collard / Vaxiviere
+ 84 kol
LMP2
Oreca 03
Ladygin / Shaitar / Ladygin
+ 102 kol
LMP1-H
Porsche 919
Dumas / Jani / Lieb
+ 137 kol
LMP1-L
Lola B12/60
Kraihamer / Belicchi / Leimer
+ 143 kol
LMP1-H
Audi R18
Di Grassi / Duval / Kristensen
+ 143 kol
Zdroj: Formule.cz, časy WEC
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.