clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Vítězství Arrowsu na okruhu v Brně

vydal: Zdenda Balcar
zveřejněno: 2.10.2004, 13:00

počet komentářů: 0


Text: Tomáš Krejčík
alias Chapman
 
Minulý víkend proběhla na brněnském automodromu Podzimní cena Brna, jejíž součástí byl také závodní víkend vozů F1 z let 1966 – 1985. Jak se stalo letošní dobrou tradicí, předpověď hlásila oblačné počasí s přeháňkami, nakonec pršelo pouze v pátek dopoledne. Do pátečního tréninku vozy vyjely na z větší části oschlou dráhu. V sobotu bylo polojasno a v neděli se závod jel za slunečného počasí při teplotě vzduchu 13°C a teplotě dráhy 22°C.
 

Takový snímek v dnešním světě F1 pořídíte jen stěží. Žádné stěny mezi boxy jednotlivých týmů, odkryté vozy vystavené zrakům diváků i soupeřů. V popředí Kumschickův Williams FW 07, za ním Collinsův Lotus 91/10.
           
Po předstartovní přípravě a odjetí zaváděcího kola se na rošt brněnského automotodromu seřadily účastníci v následujícím pořadí :
 
V první řadě byl suverén celého víkendu Hubertus Bahlsen (CH) s vozem Arrows A4/5, spolu s krajanem Fredy Kumshickem, jedoucím Reutemanovým Williamsem FW 07C-14. Druhá řada patřila britským pilotům – Richard Eyre s Williamsem FW 08/3, s nímž v roce 1982 získal Keke Rosberg titul mistra světa a Steve Hartley (Arrows A6).
 
Z pátého místa startoval Mike Wrigley (GB, Tyrrell 012), na šestou pozici se postavil Mauro Pane (I, Lotus 92-05), kterému se podařilo po sobotních technických problémech, které mu neumožnily absolvovovat odpolední kvalifikaci, vůz připravit.
 

Po pátečním volném tréninku se vozy vrací do boxů. Žlutomodrý monopost March 761/5 (pilot Williams) se v neděli stal účastníkem kolize na startu.
 
Další dvě řady byly obsazeny britskými závodníky – Peterem Williamsem (March 761/5), Davidem Abottem (Ensign N 180), Danem Collinsem (Lotus 91/10) a Johnem Crowsonem (Ensign N 177). V případě Collinse se jednalo o „tovární“ vůz připravený Classic Team Lotus, vedeného synem Colina Chapmana, Clivem.
 
Vedoucí muž šampionátu Portugalec Rodrigo Gallego (March 761/8) startoval z šesté řady, kde mu dělal společnost Frank Lyons (GB) s vozem Hesketh 308-1, se zajímavým grafickým ztvárněním sponzora – pánského časopisu Penthouse. Sedmá řada patřila Ianu Barrowmanovi (GB, Osella FA 1 C/D) a Nico Bindelsovi (LUX, RAM March 02).
 
V osmé řadě byli John Delane (USA, Tyrell 001) a Andrea Bahlsen (D, Lotus 81/2). Předposlední řadu obsadili Paul Tattersall (GB, Ensign N 179) a Pietro Ratti (I, McLaren M 29/1). Z posledního devatenáctého místa startovala jediná žena zastoupená ve startovním poli – Judy Lyons (GB, Surtees TS 09).
 
Do závodu nenastoupili Gianfranco Merizzi (I, McLaren M 29/2) a Allistar Morrison ( GB, Tyrrell 012/1), kteří se účastnili pouze pátečního volného tréninku a sobotní dopolední kvalifikace.
 
Prohlídka vozů komisaři po sobotní dopolední kvalifikaci.
 
V 13:43 zhasla červená světla na semaforu a startovní pole se rozjelo do závodu vypsaného na 13 kol. Ze čtvrté řady startující Williams (March 761/5) měl opožděný start, což způsobilo problémy za ním startujícímu Collinsovi (Lotus 91/10). Collins se nejprve úspěšně vyhnul přibližující se zádi Williamsova vozu, ale smýkající se Collinsův Lotus poté narazil do vozu March bočně. Williams kolizi neustál a jeho March se po vychýlení doleva naboural do blízké bariéry. Pilot vystoupil nezraněn, ale monopost měl poškozenou levou přední část. Také další účastník kolize Collins ze závodu odstoupil po ujetí několika set metrů.
 
Mezitím se během prvního kola Tattersall (Ensign N 179) posunul na 14. příčku před Andrea Bahlsena (Lotus 81/2). Na 16. místo se propracovala Judy Lyons (Surtees TS 09), která předjela velmi pomalu jedoucího Rattiho (McLaren M 29/1). Na čele závodu si Hubertus Bahlsen (Arrows A4/5) udržoval mírný náskok před oběma Williamsy pilotované Kumschickem a Eyrem.
 

Většinu vozů v šampionátu TGP F1 pohání nejslavnější motor F1 – Ford Cosworth DFV. Vozy s tímto motorem dosáhly během 16-ti sezon nepřekonatelných 155 vítězství. Zde je umístěn ve voze Arrows A4/5, vítěze brněnského závodu Hubertuse Bahlsena.
 
Pravděpodobně nejčastěji se měnilo pořadí v boji o osmou pozici mezi Crowsonem (Ensign N 177) a Gallegem (March 761/8), především v druhé polovině závodu. Další souboje se odehrály mezi Andrea Bahlsenem (Lotus 81/2) a Tattersallem (Ensign N 179), z něhož nakonec vítězně vyšel Tattersall, který se poté na chvíli dostal v desátém kole na 13. pozici Delanea (Tyrrell 001).
 
V závěrečném finiši uhájil první místo Hubertus Bahlsen s Arrowsem A4/5, Kumschick (Williams FW 07 C-14) dojel v těsném závěsu za ním druhý. Také Crowson (Ensign N 177) uhájil osmou pozici před Gallegem (March 761/8).
 
Výsledky sedmého závodu
1. Hubertus Bahlsen, Arrows A4/5
2. Fredy Kumschic,k Williams FW 07
3. Richard Eyre, Williams FW 08
4. Steve Hartley, Arrows A6 13
5. Mike Wrigley, Tyrrell 012 13
6. Mauro Pane, Lotus 92 13
7. David Abbott, Ensign N 180 13
8. John Crowson, Ensign N 177 13
9. Rodrigo Gallego, March 761/8 13
10.Frank Lyons, Hesketh 308 13
11.Ian Barrowman, Osella FA 1 13
12.Nico Bindels, RAM March 2 13
13.John Delane, Tyrrell 001 12
14.Paul Tattersall, Ensign N 179
15.Andrea Bahlsen, Lotus 81/2 12
 
Neklasifikováni
16.Pietro Ratti, McLaren M 29 10
17.Judy Lyons, Surtees TS 09 5
18.Dan Collins, Lotus 91/10 0
19.Peter Williams, March 761/5 0
 
Pořadí šampionátu na prvních třech místech zůstalo beze změny
1. Rodrigo Gallego, March 761/8, třída B, 54 bodů
2. Mike Wrigley, Tyrrell 012, třída D, 49 bodů
3. Fredy Kumshick, Williams FW 0,7 třída C, 42 bodů
 

Legendární vůz Lotus JPS (John Player Special) v černozlatém designu.
 
Na účastníky seriálu TGP F1 čeká poslední letošní závod šampionátu 8. - 10. října 2004 v portugalském Estorilu.

Zdroj: TGP f1, Automodrom Brno

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama