clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Premiéru nepojede "Engí"

vydal: Zdenda Balcar
zveřejněno: 3.10.2004, 09:55

počet komentářů: 0


Přinášíme Vám exkluzivní reportáž od našeho zpravodaje Petra Dufka, který je přímo v místě dění nedělního závodu IRL ve Fontaně.
 
Když Tomáš Enge přijel ke zdi u boxů a sundal přílbu, měl oči plné písku. Právě skončil čtvrtý trénink, který následoval v sobotu v podvečer po kvalifikaci, a český jezdec konzultoval nové zkušenosti s šéfem inženýrů. Přitom se snažil vymnout z očí jemný písek, který se v drobných obláčcích zvedá kolem tratě všude tam, kde soupeři vyjedou mimo ideální linii. Byl to další nový poznatek, jakých za víkend vstřebává neuvěřitelné množství.
 
"Každý trénink je úplně jiný," divil se neustálým změnám podmínek. "Jakmile vyjedu na trať, musím si zase zvykat na něco nového. Jednou je to sílící vítr, který v první zatáčce dělá divy s přítlakem, jindy kluzká trať, pak zase změněné vlastnosti vozu."
 
Při posledním tréninku Tomáš čekal na soupeře, aby se dostal do pořádného chumlu. Musel si vyzkoušet jízdu v početné skupině, aby poznal, jak se bude auto chovat. A také aby ještě zdokonalil spolupráci se svou nápovědou na střeše tribuny. Tohle je zvláštnost, jaká se používá jen v závodech IRL. Instrukce od zkušeného člověka, jímž je zpravidla špičkový bývalý jezdec (v případě Tomáše slavný Al Unser), jsou v závodě k nezaplacení. Pokud je ovšem jezdec umí správně vyhodnotit.
 
Do posledního tréninku nenastoupil Darren Manning, který v kvalifikaci těžce havaroval. První měřené kolo mu stačilo k tomu, aby zaujal čtvrtou pozici na startu. Ještě v sobotu večer však nebylo jisté, že do závodu nastoupí, protože se podrobil důkladnému vyšetření v nemocnici.
 
Tým Patrick Racing dal Engemu na sobotu nový motor Chevrolet. Zpočátku si však jezdec nebyl jistý, že to byl přínos. Zdál se mu syrový a v kvalifikaci nebyl úplně spokojený. Mnohem víc si zlepšil náladu v posledním tréninku, v němž byl třetím nejlepším jezdcem používajícím motor Chevrolet. A to v letošním roce není žádná zbraň těžkého kalibru. Vždyť například Toyoty obsadily v kvalifikaci první čtyři místa a Hondy další čtyři z pěti. První Chevrolet byl až na 11. místě.
 
A na závěr jedna perlička. Televizní komentátoři stanice Speed se v sobotu pilně učili vyslovovat Tomášovo jméno. Ptali se mě na přesnou výslovnost, protože prý byli poučeni, že se správně čte Engí. A protože na českého jezdce v padokuk slyší samou chválu, raději si to ověřili. Jen Tomáš odmítali vyslovit. A tak se Američané v neděli dozvědí, že poprvé v historii pojeden IRL Čech – a jmenuje se Tomas Enge.

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Enge pomohl při testech, ale po havárii tým nepojede - 13.7.2007
Enge k Motegi: "Naštěstí Ed i já jsme vyvázli bez zranění." - 22.4.2006
Enge o zrušené kvalifikaci: "Není to pro nás příjemné." - 21.4.2006
Cheever oznámil Engeho jen pro Motegi - 13.4.2006
Tomáš Enge bude startovat ve dvou závodech IRL - 12.4.2006

Reklama