Fontana pro Fernandeze, šampionát pro Kanaana |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Michal Beran počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adrian Fernandez si ve slunné kalifornské Fontaně dojel pro své již třetí vítězství v letošním ročníku IRL. Tony Kannan si druhým místem zajistil již před poslední závodem v Texasu titul šampiona a třetí dojel Dan Wheldon, všichni s vozy s motory Honda. Týmy používající motory Toyota tak nedokázaly využít dobrých výsledků v kvalifikaci pro vítězství v závodě. Náš zástupce Tomáš Enge bohužel svůj první závod v IRL nedokončil, neboť havaroval ve 193. kole po kolizi s Scheckterem. První tři místa na startu patřila týmům s motory Toyota a jejich jezdci také ovládli první kola závodu. Z této skupiny tvořené Castronevesem, Hornishem a Dixonem se první propadl zpět Novozélanďan Dixon a naopak se mezi prvních pět dotáhli ještě Wheldon, Rice. Fantastický výkon však podal v úvodních kolech především Kanaan, který se z posledního místana startu dokázal prodrat celým polem jezdců a ve 20 kole byl již pátý. To již měli jezdci za sebou první žlutou fázi a Brian Herta stál v boxech s poruchou převodovky. Do závodu se sice dokázal vrátit, ale závod posléze dokončil s velkou ztrátou. Tomáš Enge začal závod opatrně a pohyboval se kolem 18. místa. Pole se poté roztáhlo a ve vedoucí vláček vozů vedl Castroneves před Ricem, Kanaanem, Franchittim a Hornishem. Kolem 50. kola začali jezdci zajíždět k druhým zastávkám v boxech, ale s pořadím ve vedoucí skupině to přliš nezamíchalo. V 74. kole se o trochu vzrušení postarali Franchitti a Hornish, kteří spolu bojovali o 4. místo, které pro sebe v 77. kole získal prozatím Hornish. Ze středu pole se do vedoucí skupiny dotáhl Adrian Fernandez. V polovině závodu byl na čele stále Helio Castroneves, sledován Ricem, Kanaanem, Fernandezem a Wheldonem, přičemž Castroneves vedl až o 3 sekundy. Kanaan a rice však začali jeho náskok postupně dotahovat. Ve 161. kole se Kanaan pokusil předjet Castronevese, ale při předjíždění jezdců o jedno kolo zpět musel výrazně zpomalit. Ve 172 kole přišla další žlutá fáze pro nečistoty na trati a závod mohl být restartován až ve 178. kole. Kanaan využil restartu a dostal se před Castronevese, ale závod byl znovu zpomalen žlutou fází po kolizi A.J.Foyta. Restart ve 182 kole využil Rice a dostal se nakrátko před Castronevese, který si však dokázal vybojovat druhou pozici zpět. 186. kolo přineslo další vzrušení. Dan Wheldon byl potrestán průjezdem boxy a téměř současně havaroval Barron v zatáčce č. 2. Závod mohl být odstartován až ve 192 kole a letošní mistr restartů Adrian Fernandez se dokázal posunout až na druhou příčku. V dalším kole se však musel zatajit dech divákům nejen kolem trati, ale i všem u obrazovek televizního kanálu Galaxie sport. Tomáš Enge, který při svém prvním startu v IRL sbíral hlavně zkušenosti, ale opatrná jízda mu mohla přinést umístění v první patnáctce, se dost těžce srazil s Thomasem Scheckterem. Naštěstí by oba jezdci měli být zcela v pořádku, ale Tomáš si za svůj výkon rozhodně zasloužil dojet až do cíle. Odklizení trosek zabralo ořadatelům šest kol a restart pouhá dvě kola před koncem přinesl závěrečnou bitvu o vítězství. Fernandez dokázal z této situace vytěžit nejvíce a zvítězil před Kanaanem a Wheldonem. Castroneves při restartech ztrácel a nakonec dojel až pátý. Před posledním závodem na oválu ve Forth Worth v Texasu se tak celkovým vítězem letošního ročníku IRL stal Brazilec Tony Kanaan, kterému vyrovnaná forma vydržela po celý rok a který dokázel nejen vítězit, ale i pravidelně dojíždět na předních místech. K pohledu na závod očima Tomáše Engeho se ještě vrátíme samostatným článkem.
Všechny časy neoficiální Zdroj: Indyracing Komentáře ke článku
|
Reklama