Mercedesy opět dominují. Nejrychlejší Hamilton |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. trénink začína ve 14.00. Rušno je v garážích Sauberu, Mercedesu a Caterhamu. V prvním tréninku Sutila zradilo turbo od Ferrari, Rosberga chlazení ERS a Ericssonův vůz měl problémy s elektrickým systémem. Všichni tři se ale rychle vydali na trať dohánět ztracený čas. Trénink jezdci začínají na opět na měkkých pneumatikách. Stinty na superměkkých přijdou na řadu o pár desítek minut později. Po prvních kolech se vedení ujal Jenson Button. Jean-Eric Vergne jezdí s vědomím, že se možná na startu nedělního ztratí několik pozic. Extra sadu měkkých pneumatik, určenou speciálně pro první půlhodinu prvního tréninku využíval přibližně 30 minut a 30 sekund. Hrozí mu tedy penalizace. Stevardi však ještě neměli čas rozhodnout. Starosti svým mechanikům nadělali v prvním tréninku i jezdci Red Bullu. Oba opustili trať ve vysokých rychlostech a tým se obává menších škod na obou podvozcích. Po čtvrthodině se vedení ujal Rosberg, o pár minut ho však vystřídal týmový kolega Hamilton a na druhé místo se dostal Valtteri Bottas. Se Sauberem to opět nevypadá dobře. Hlavně Sutilův vůz vypadá při brzdění mimořádně nervózně a Němec s ním evidentně bojuje. Na první body to opět nevypadá. Jezdce nadále nejvíce trápí první zatáčka rakouského okruhu. Na jednotku ji zvládají pouze vozy Mercedesu a většinou i Fernando Alonso. Po první půlhodině vedl Hamilton před Rosbergem, Bottasem, Alonsem a Massou. Nejlepší čas má hodnotu 1:10.460. Jezdci pomalu přecházejí na červenou směs pneumatik. Okruh je nadále velice kluzký a těžké chvíle si prožili Grosjean, Kvjat i Bianchi. Všechny monoposty zůstaly celé, ale Grosjeanovi se chování jeho monopostu vůbec nezamlouvá. Ve 14:38 překonává hranici minuty a 10 sekund Lewis Hamilton. Na čerstvých superměkkých pneumatikách dosáhl času 1:09.652. Druhý Rosberg a Alonso se díky červeným pneumatikám vrací do první trojky. Svému podvozku dal tentokrát zabrat Kevin Magnussen. Mechanici McLarenu se mu za široký průjezd zatáčky číslo 1 nepoděkují. Kdo si koupil lístky na tribuny s výhledem na poslední či první zatáčku jistě neprohloupil. Většina jezdců má v těchto dvou zatáčkách velké problémy s hledáním limitů svých vozů. Problémy Lotusu během dlouhých brzdění potvrzuje i Pastor Maldonado. Oba černo-zlaté monoposty se často dostávají mimo trať, ani jim tato trať evidentně nesedí. 40 minut před koncem tréninku ohlásil Nico Hülkenberg svému týmu problémy s aerodynamikou. Na vině je pravděpodobně zadní křídlo. McLaren nastoupil s novým aerodynamickým balíkem, přičemž například upustil od svého masivního předního křídla a úprav se dočkala i podlaha. Její odolnost už vyzkoušel Kevin Magnussen a Button nyní osazenstvo McLarenu dorazil hláškou do vysílačky: "Kluci, je to zpátky. Stejný problém jako před dvěma týdny." Buttonův oznam je nejspíš třeba přeložit jako opětovné problémy s extrémně rychlým opotřebením zadních superměkkých pneumatik, které McLaren trápilo i v Kanadě. Své pneumatiky necelou půl hodinu před koncem ždímá i Lewis Hamilton, ale ten má už za sebou slušnou porci kol. 20 minut před koncem tréninku se objevují nějaké problémy s pohonným ústrojím vozu Sebastiana Vettela. Sutil a Grosjean už mají problémy i v zatáčce číslo 8. Na trať se vydávají všechny monoposty, aby na pogumované trati vyzkoušely ještě pár středně dlouhých stintů. Ještě před koncem tréninku zhodnotil Alonso formu Ferrari: "Rychlost je OK, jsme na tom velmi dobře… Pokud tedy nepočítám mercedesy." Ředitelství závodu se nelíbí, jak jezdci využívají výběhovou zónu osmé zatáčky. Po tréninku bude jezdce informovat o nových opatřeních.
Zdroj: formule.cz, FOM Komentáře ke článku
|
Reklama