clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Renault nesjpíš také oddělí kompresor a turbínu

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 30.11.2014, 09:35

počet komentářů: 0


Renault prý zvažuje napodobení uspořádání pohonné jednotky Mercedesu. Inženýři z Brixworthu totiž dostali během vývoje nového hybridního turbo motoru nápad zavrhnout klasické uspořádání s kompresorem a turbínou těsně vedle sebe a přesunuli kompresor na opačnou stranu motoru, blíže k jezdci a nasávání vzduchu, přičemž mezi ně ještě umístili MGU-H. Předpokládá se, že toto motorům a vozům Mercedesu poskytuje hned několik výhod. Snížilo prodlevu turba, snížily se i nároky na chlazení, co aerodynamikům umožnilo zmenšit bočnice a zároveň se mohla převodovka posunout blíže k motoru, díky čemuž má vůz W05 také lépe rozloženou hmotnost.

"Zvažujeme i toto řešení," řekl Remi Taffin. Šéf traťových operací Renaultu tvrdil, že se ještě nerozhodli pro konkrétní koncept, čemuž se ale tři měsíce před únorovou homologací těžko věří.

"Zkoumáme všechny možnosti. Kdybych už teď věděl, které řešení použijeme, byla by to chyba. Ještě nevíme, jak bude náš motor vypadat, protože ho právě teď vyvíjíme."

Samotný spalovací motor by se podle Taffina neměl velmi změnit, ačkoli bude mít mnoho nových součástek.

"Nebude velmi odlišný. Základ zůstal stejný, ale můžeme změnit mnoho věcí. Když se podíváte na náš poslední motor V8 a porovnáte ho s motorem o 6 nebo 7 let starším, budou si velmi podobné. 90 procent jejich součástek je rozdílných, ale napohled jsou téměř stejné. A to samé bude platit i pro nové motory. Budete si moci všimnout pár rozdílů, ale neplánujeme žádnou dramatickou změnu."

Zdroj: autosport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Pohřbení motoru nebyl Briatoreho nápad - 18.9.2024
Osazenstvo Viry-Châttilon volá o pomoc - 28.8.2024
Továrna Renaultu hledá práci - 26.7.2024
Alpine bez motoru Renault? - 19.6.2024
Andretti vyvolal rozruch - 1.3.2022

Reklama