clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

FIA připravuje nové podmínky získání super licence

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 4.12.2014, 13:25

počet komentářů: 0


Jak již víme, v Kataru se setkali členové Světové rady motorsportu a nemalou pozornost věnovali i dění ve Formuli 1. Byly zveřejněny závěry vyšetřování Bianchiho nehody v Suzuce, na kterém se podíleli i Ross Brawn, Stefano Domenicali či Alexander Wurz a měnily se i sportovní předpisy. Komise F1 předložila návrh na zrušení nepopulárních pravidel o udělování dvojitých bodů za poslední závod sezóny a o pevných restartech po přerušení závodu bezpečnostním vozem. Obě změny byly odsouhlaseny a pravidla tedy budou odstraněny ze Sportovních pravidel F1 pro sezónu 2015.

Další změny platné od sezóny 2015:

Pokud bude závod pozastaven, uzavře se výjezd z boxové uličky a piloti se seřadí v ní, ne na startovní rovince.

Pokud člen nebo vybavení týmu zůstane na startovním roštu po 15 sekundovém signálu, bude pilot vozu, se kterým jejich přítomnost souvisela, potrestán startem z boxové uličky nebo 10 sekundovým trestem stop and go.

Zrušilo se pravidlo, podle kterého po výměně celé pohonné jednotky za 6. kus dostal Sebastian Vettel v USA trest startu z boxové uličky. Namísto toho bude udělen kumulativní trest ztráty pozic na startu za každou vyměněnou část.

Pokud se jezdec v kvalifikaci neumístí dostatečně vysoko na to, aby mohl být udělen celý trest ztráty pozic na startu, tak bude jezdec odsunut na poslední startovací místo a zbytek trestu bude nahrazen penalizací v závodě. Jde o podobný systém jako ten, který letos platil v posledním závodě sezóny.

Za nebezpečné vypuštění vozu po zastávce u boxech dostane jezdec daného vozu 10 sekundový trest stop and go.

Stevardi dostali do výbavy nový trest - 10 sekundovou penalizaci. Na rozdíl od 10 sekundové stop and go penalizace, si ji jezdec bude moci odpykat během zastávky v boxech, stejně jako 5 sekundovou penalizaci.

Minimální hmotnost vozů se zvýšila o 1 kilogram, monoposty nyní musí spolu s jezdcem vážit alespoň 702 kilogramů.

FIA zároveň oznámila, že ještě před sezónou 2016 hodlá zpřísnit podmínky udělování super licencí, bez kterých se jezdci nesmějí zúčastnit velké ceny. V reakci na krok Red Bullu, který nechá v Toro Rosso jezdit svého 17 letého juniora, zavede FIA hned několik nových podmínek. Jezdec F1 bude muset mít alespoň 18 let a musí mít platný řidičský průkaz. Max Verstappen momentálně nesplňuje ani jednu z těchto podmínek, ale do sezóny 2016 řidičský průkaz jistě získá.

K tomu, aby jezdec mohl vůbec požádat o super licenci, bude muset mít za sebou minimálně 2 roky v juniorských sériích (Verstappen jezdil pouze 1 sezónu v F3) a dosáhnout v nich určité úspěchy v závislosti na prestiži série (třetí místo v soutěži F3 není totéž jako třetí místo v GP2).

Nový žadatel o super licenci bude zároveň muset prokázat znalosti sportovních předpisů F1, což odporučila skupina vyšetřující nehodu Julese Bianchiho.

Na 18. prosince je naplánováno další setkání Strategické skupiny F1 (FIA, FOM a 6 týmů). Tématy budou snížení nákladů, zlepšení show, zrychlení a horší ovladatelnost vozů a zjednodušení sportovních i technických předpisů F1.

Zdroj: gpupdate, Foto: FIA

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Zpátky ni krok, prohlásil Todt o Halo - 28.11.2017
Jean Todt nemá konkurenci - 23.11.2017
Todt: Žádný nový tým na obzoru - 7.9.2017
FIA dále bojuje proti spalování oleje - 26.7.2017
Halo je nejlepším řešením pro rok 2018 - 23.7.2017

Reklama