W05 se zařadil mezi nejlepší vozy celé historie F1 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
V uplynulé sezoně jsme měli možnost sledovat výkony jednoho z nejdominantnějších vozů celé historie Formule 1, Mercedesu W05. Jeho srdcem je hybridní motor PU 106A, první z nové generace, která bude vozy F1 pohánět až do roku 2020 a velké změny umožnily Mercedesu v tajnosti připravit něco jiné jako konkurence. Oddělení kompresoru a turbíny, mezi které ještě dostal MGU-H, mu pomohlo k zisku 16 vítězství. Zbývající tři vítězství mu unikly jen kvůli poruchám nové techniky a tvrdému soupeření Lewise Hamiltona a Nica Rosberga o titul mistra světa. Ale jak je na tom ve srovnání s jinými nezapomenutelnými stroji dlouhé historie F1? V Abú Zabí po skončení závodu propukly Hamiltonovy oslavy titulu, ale 16. vítězství v sezóně bylo výjimečné také pro W05. Žádnému jinému vozu se nepodařilo vyhrát 16krát za sezónu. 1. Mercedes / 2014 (16/19) Jak ale naznačují čísla v závorkách, srovnání není zcela spravedlivé, neboť sezóna 2014 sestávala z 19 závodů a v roce 1988 se jejich jelo pouze 16. Při pohledu na procenta tedy zjistíme, že výkon McLarenu MP4/4 pilotovaného Ayrtonem Sennou a Alainem Prostem byl ještě mnohem obdivuhodnější. 1. McLaren / 1988 (15/16 - 93.75%) V kvalifikaci dominoval W05 ještě výrazněji než v závodech, avšak ani zde nebyl stoprocentní. V Rakousku si celou první řadu přivlastnil Williams a Mercedes tak pouze vyrovnal rekord Red Bullu z roku 2011. Blízko k dokonalosti byly i vozy McLarenu a Williamsu na konci 80. a začátku 90. let ale z procentuálního srovnání by tentokrát lépe vyšly novější stroje. 1. Red Bull / 2011 (18/19) Mercedes je i absolutním rekordmanem kategorie získaných bodů za sezónu, ta je však znehodnocena velkou úpravou bodovacího systému před začátkem sezóny 2010. Díky dvojitým bodům v Abú Zabí se dalo letos získat o 43 bodů více než loni. 1. Mercedes / 2014 (701/860) Zdroj: gpupdate, Foto: Mercedes Komentáře ke článku
|
Reklama