V Brazilské Grand Prix zářil Jean-Pierre Jarier |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
V Brazilské Grand Prix zářil Jean-Pierre Jarier, pohár vítěze si ale odnesl domácí hrdina Carlos Pace. Jean-Pierre Jarier již v pátek důrazně potvrdil, že jeho argentinský výkon nebyl náhodou. Byl o sedm desetin rychlejší, než zbytek světa a v sobotu dopoledne svůj náskok ještě zvýšil: jeho černý Shadow DN5 objel trať u Sao Paula za 2m 29,88s, což byl čas o 1,3s rychlejší, než druhého Regazzoniho! Odpoledne se Francouz již příliš nenamáhal a ostatní se za ním seřadili v pořadí Emerson Fittipaldi, Carlos Reutemann, Niki Lauda, Clay Regazzoni a Carlos Pace. Dva Brazilci mezi prvními šesti a třetí, Wilson Fittipaldi, dokázal nechat dva soupeře za sebou (Wildse na BRM a Stommelenovu Hill-Lolu) – domácí fandové se tedy na vyprodaných ochozech měli nač těšit! V neděli se startoval v 11:30h a vedení se ujal stejným trikem, jako v Buenos Aires Carlos Reutemann: předvedl eklatantní předčasný start, za který opět nebyl trestán. Ani to mu ale v zásadě nepomohlo. Shadow a Jarier dokázali konzervovat svou převahu i do neděle. V pátém kole převzal „Jumper“ první místo a nezadržitelně svým kokurentům ujel. Na špičce poté nebylo o čem diskutovat, Jarierovo tempo nedokázal nikdo jiný držet a Francouz měl po třech čtvrtinách podniku jistý náskok 25 sekund na Carlose Paceho, který ve 14. kole odsunul týmového kolegu Reutemanna za sebe. Argentince zlobily pneumatiky a nakonec dojel jen mimo bodů jako sedmý. V tom se začaly horšit i časy výborného Jariera a vidina relativně lehkého vítězství se rychle rozplynula, když jeho vůz zůstal s umlklým motorem stát. Jak se později ukázalo, zacpalo se mu čerpadlo paliva – pravděpodobně kvůli v Brazílii používanému, nepříliš čistému benzínu. Ve své další kariéře se Jarier již nikdy neměl dostat tak blízko vítězství v Grand Prix... Co to ale všechno zajímalo Carlose Paceho? Zcela dehydrován a na konci svých sil si dojel pro první a poslední vítězství kariéry. A to nedaleko svého rodiště před desetitisíci jásajícími „Paulisty“ – a před svým vzorem Emersonem Fittipaldim na druhé pozici! Výborný výsledek týmu Texaco-Marlboro-McLaren doplnil Jochen Mass, který za sebou nechal obě Ferrari Regazzoniho a Laudy a dojel na třetím místě. Pro poslední brazilský bodík si po dobrodružném závodu dojel James Hunt: po prvním kole byl jeho Hesketh jen šestnáctý. Měli Grand Prix Brazílie téměř v kapse a vyšli nakonec stejně naprázdno: konstruktér Shadowu, Tony Southgate a Jean-Pierre Jarier. Dlouhé čekání na vavříny našlo svého konce v Terentoze: Chris Amon.
Zdroj: FORMULE.cz, Foto: archiv autora Komentáře ke článku
|
Reklama