clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Lauda: Potřebujeme 1200 koní

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 26.1.2015, 13:11

počet komentářů: 0


Týmy Formule 1 musí trvat na zavedení mnohem silnějších motorů a to již od roku 2017. Takový je alespoň názor Nikiho Laudy. Změnu již podpořilo Pirelli, Ferrari a nebrání se jí ani Renault, ale podpora ze strany nevýkonného ředitele Mercedesu je překvapením. Mercedesu se podařilo postavit vynikající, efektivní a poměrně spolehlivý hybridní motor a dalo by se očekávat, že z něj bude chtít těžit co nejdéle. Velká změna pravidel by výrobcům rozdala nové karty, ale Lauda je přesvědčen, že je nezbytná kvůli atraktivitě tohoto sportu. Vozy se 750 koňmi se prý řídí příliš lehce.

"Riskujeme, že každý rok přijdeme o více a více fanoušků, protože F1 přestává být atraktivní," prohlásil Lauda, který jako jezdec F1 zažil éru výkonných turbo motorů.

"Doufám, že (v roce 2017) budeme mít futuristické vozy, které fanoušky zaujmou minimálně na dalších 5 let. Měly by mít 1200 koňských sil, široké pneumatiky a aerodynamické vlastnosti, které zajistí strmou výkonnostní křivku. Poté bude opět náročné jezdit na limitu. Hybridní technologie mohou zůstat, ale potřebujeme více výkonu. Nebude to až tak těžké, stačí zvětšit palivové nádrže a zvýšit průtok paliva.

Když do současných vozů nasedne jezdec z GP2 nebo F3, je stejně rychlý jako zkušení jezdci a nepotřebuje k tomu mnoho času ani nemusí jít do rizika. Není to tak dávno, co se mladí jezdci obávali rychlosti vozů F1, síly brzd, přítlaku i velkých nehod v rychlosti 300km/h. Dnes se vůz F1 řídí stejně jako silniční automobil. I já bych ho dokázal řídit a vy také," řekl Lauda redaktorovi Salzburger Nachrichten.

Zdroj: autosport, Salzburger Nachrichten

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Lauda: Turbo zní odlišně, to ví přece každé dítě - 20.3.2014
Lauda: V Malajsii bude hlavním problémem chlazení - 19.3.2014

Reklama