clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Renault se obává nákladů na další změnu motorů

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 12.2.2015, 10:22

počet komentářů: 0


Velkým tématem posledních měsíců je změna přístupu Formule 1 k závodění a návrat k "velkým číslům", což má zahrnovat zadní pneumatiky široké alespoň 40 centimetrů a motory s výkonem alespoň 1000 koňských sil. Někteří zástupci týmů by chtěli prosadit velké změny už pro sezóny 2016 a 2017, Renault však vyzývá k opatrnosti.

"Mně osobně se to líbí, ale potřebuji někoho, kdo to zaplatí," řekl nový šéf Renault Sport F1, Cyril Abiteboul. Nepromyšlená změna by mohla být extrémně drahá a soukromé týmy přitom ještě neměly čas vzpamatovat se z přechodu na hybridní pohonné jednotky. Rozpočet Renaultu je zřejmě také napjatý k prasknutí a francouzské automobilce se do další velké investice ještě nechce.

"Často slýchám, že malé nezávislé týmy nejsou schopné platit za pohonné jednotky a ve stejnou dobu se mluví o zvýšení výkonu o nějakých 200 koňských sil. Jak to jde dohromady?

Pokud najdete někoho, kdo za to bude schopen zaplatit, tak budu nadšený. Rád bych viděl současné vozy a současné piloty jak se snaží zvládnout 1000 koní, ale při současných pravidlech to bude náročné a drahé."

Výrobci motorů při první poradě dospěli k závěru, že 1000 koní mohou při určitých změnách vytáhnout i ze současných malých hybridních turbo motorů. Muselo by se však upravit omezení průtoku paliva a velikost palivových nádrží, a to by se také neobešlo bez zásadního zvýšení nákladů.

"Musí se udělat drastické změny v distribuci paliva a to už bude úplně jiná hra. Nevyhnutelně se pak musí změnit velikost některých vnitřních komponentů spalovacího motoru, a pokud se to stane, bude třeba změnit i dimenzování baterií a MGU. Nakonec se změní celá pohonná jednotka, takže je k tomu třeba přistupovat opatrně."

Týmy pokračují v diskusích o možných změnách a Komise F1 by mohla nové směrování Formule 1 odhlasovat již 18. února.

Zdroj: autosport, Foto: Renault

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Renault podcenil své motorové soupeře - 17.8.2018
Renault brojí proti supertýmům - 10.8.2018
Renault už Hornerova vyjádření nečte - 31.7.2018
Renault konečně doladil dlouho očekávané MGU-K - 27.6.2018
Renault by mohl mít nejvýkonnější motory - 23.4.2018

Reklama