Grand magazín 3/2015 (1. – 13. února) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Krátce ze světa 2. února V případě vytrvalostní BES budou součástí nabídky pouze 52 minutové sestřihy. Přímý přenos v délce tří hodin bude vysílán pouze během závodu 24 hodin Spa. 2. února 3. února Právě na dráze ve Francii se skrývá důvod, proč se RC-F GT3 zákazníci zatím nedočkají přinejmenším v letošní sezoně. Během zkoušek pro systém vyvážení výkonnosti nedokázala novinka ze země vycházejícího slunce docílit dostatečně rychlý čas, aby se vešla do stanoveného rozmezí. Další příležitost se naskýtá až v červenci. Dosud byly vyrobeny tři exempláře určené pro nasazení v Japonsku (v Super GT, třída GT300) a v Evropě (bez uvedení programu). Pro nejmenovanou německou stáj vlastnící jeden z prozatím neschválených prototypů se nabízí pouze vytrvalostní BES, která v minulosti umožnila start aut bez homologace. Což je také případ nového rivala vyšlechtěného u Lamborghini. 5. února Základem vozu pro GT3 je typ M6 Coupé, který je poháněn vidlicovým osmiválcem o objemu 4,4 litru. Výkon pohonné jednotky podpořené dvojicí turbodmychadel se dokáže vyšplhat přes pět set koní. Vpředu vyvinutý kroutící moment se přenáší na zadní kola necelých 1 300 kg vážícího vozu pomocí hřídele. Foto: Andreas Beil 12. února Foto: Martin Ševčík Pohled za obzor Jedná se o seznam zájemců o jednotlivé série v nadcházející sezóně. Zvýrazněné údaje budou představovat změny oproti předchozímu vydání magazínu. U nových oznámení bude zvýrazněno pouze datum. V kolonce Datum je uveden termín prvního oznámení. Zůstane neměnné i v okamžiku změny v případě oficiálního potvrzení po předchozím uvedení neoficiálních informací. Ve sloupci s označením Poznámka mohou být údaje o jezdcích, počtech nasazených vozidel apod. Na začátku řádku písmena v závorce označí zdroj informací: O – oficiální oznámení týmu, na stránkách série anebo tiskovou zprávou (velmi vysoká pravděpodobnost) anebo R – údaje z rozhovorů anebo ze zákulisí, které mohou podléhat změnám. U jednoho týmu mohou být oba druhy informací. Blancpain GT Series Sestava českého týmu v BSS je od 2. února kompletní. Po podpisu smlouvy s bratry Fjordbachovými se v druhém voze objeví Marco Bonanomi a Filip Salaquarda. Zvolna se rýsují také sestavy ve vytrvalostní části série, kde třetí pilot doplní italsko-českou dvojici. Více naleznete v tiskové zprávě českého týmu zveřejněné na tomto portálu Zde Belgický tým Boutsen Ginion oznámil 3. února jména prvních dvou jezdců ve vytrvalostní sérii. V kategorii amatérů bude s BMW Z4 bojovat posádka Karim Ojjeh a Olivier Grotz. Posádku prvního ze dvou nasazených vozů ještě doplní třetí jezdec. Přehled zájemců o BGTS (BSS + BES)
* - případná účast závisí na případném prodeji dvou vozů McLaren. Přehled zájemců o BES Zástup zájemců o vytrvalostní sérii se opět rozrostl, v jednom případě o nového účastníka, v druhém o staré známé v odlišné třídě. Do BES se chystá s dvojicí mercedesů stáj Car Collection dosud působící ve VLN. Němci již oznámili také sestavu, která bude pravděpodobně bojovat v kategorii amatérů. Ehreta s Mattschullem doplní v 24 hodin ve Spa sám vedoucí týmu Peter Schmidt. Jméno čtvrtého jezdce pro vrcholný podnik v Belgii a sestava pro druhý vůz bude oznámena později. Ve vytrvalostních závodech společnosti SRO sbíral donedávna zkušenosti v kategorii smíšených sestav tým GT Academy. Nyní se britská stáj využívající služeb talentů vybraných zpoza virtuálních volantů vrhá do neprestižnější třídy.
Pro doplnění je zde také seznam zájemců o vrcholný podnik, 24 hodin ve Spa, který je součástí kalendáře BES. Dříve uvedený Erebus (Mercedes) a Curbstone Corse (oficiální, Ferrari, třída GTR: Van Glabeke, Lanting, Vleugels, Soenen) může doplnit Just Racing (BMW) anebo tým Leipert (Lamborghini). V obou případech se však jedná o zvažování možnosti startu. ADAC GT Masters Na loňský příležitostný start v závěrečném podniku na Hockenheimu hodlá navázat účastí v celé sezoně tým Dupré. Jisté je prozatím pouze použití vozu Audi R8. Pokud se podaří sehnat dostatek prostředků, objeví se ve dvou exemplářích. Jezdecké složení je zahaleno rouškou tajemství, neboť výběr stále probíhá.
International GT Open Se šampionátem španělských pořadatelů to donedávna vypadalo, že s účastí to bude letos ještě horší než v obtížné loňské sezoně. První vážná oznámení začala proudit od GT Sportu teprve v tomto týdnu. Částečný náznak zájmu od týmů lze očekávat příští víkend, kdy proběhne na okruhu v Jerezu první ze tří podniků Zimní série. Stojaté vody nejprve rozvířilo oznámení krajanů o účasti v této mezinárodní sérii. Tým Teo Marína, který úspěšně působil v 80. a 90. letech minulého století v domácím šampionátu cestovních vozů se vrací zpět do motorsportu. Plánuje nasazení dvou vozů, obsazen je zatím jeden. V novém modelu McLaren 650S GT3 se bude střídat tovární pilot Alvaro Parente s Miguelem Ramosem. Následovalo další oznámení španělské stáje (Team3) s mclareny, které pochází od stáje Bhai Tech. Tentokráte se starším typem MP 4-12C GT3 a s využitím zázemí servisní organizace poskytnuté italským týmem Eurotech. Italové věří v lepší start než v loňském roce, kdy jejich vystoupení v GT Open skončilo po zničení vozu v úvodním podniku. Tým zvažuje nasazení dvou vozidel. Netrvalo dlouho a svoji účast v celém ročníku včetně zimní části potvrdil tým Solaris. Od stáje Callaway získal vůz Corvette Z06. V rodinném týmu má zajištěno jedno místo jeden z členů rodiny, Francesco Sini, který dříve jezdil v sérii s vozy Radical.
Foto: Martin Straka Doplňující odkazy
Zdroj: SRO, ADAC, Sportscar 365, Speedweek, Formule Zdroj: dle popisu na konci článku, Foto: Andreas Beil Komentáře ke článku
|
Reklama