clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Vettel již nebude moci měnit design přileb

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 18.2.2015, 17:58

počet komentářů: 0


Členové Komise F1 včera v Ženevě neodsouhlasili změny technických pravidel a velké změny v designu monopostů odsunuli až na rok 2017, na jedné věci se však přece jen shodli. Jezdci by neměli během sezóny měnit design svých přileb.

Před začátkem sezóny 2014 vešlo v platnost pravidlo, podle kterého si jezdci nechávají jedno závodní číslo během celé kariéry ve Formuli 1. Pravidlo slouží k jednodušší identifikaci jezdce v monopostu a nové pravidlo bude sledovat stejný cíl. Není to tak dávno, co piloti používali jeden design přilby během celé kariéry. Výjimečný byl v tomto ohledu britský mistr světa z roku 1996, který používal design přilby, který už před ním proslavil jeho otec Graham Hill.

Podle nového pravidla bude tedy jezdec povinen používat během celé sezóny pouze jeden základní barevný design přilby. Ještě není jisté, zda budou dovoleny alespoň malé změny, důležité je pouze to, aby byl jezdec snadno rozpoznatelný také pro někoho, kdo nesleduje celou sezónu.

Když se mluví o častém měnění přileb, automaticky musí být zmíněný čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel. Ten nejenže měnil barevný design přilby ze závodu na závod, ale v uplynulé sezoně ho už měnil i z tréninku na trénink a ne vždy byl snadno rozeznatelný od týmového kolegy. Není však jediný, přilby rád mění i Francouz Sebastian Grosjean a například Nico Rosberg loni vyměnil žlutou přilbu za černou.

Zdroj: planetf1, Foto: Red Bull

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Jean Todt Vettelovi odpustil - 2.11.2016
FIA upřesnila nové pravidlo o přilbách jezdců F1 - 2.3.2015
FIA jezdce a týmy upozornila na užívání sprostých slov - 8.11.2012

Reklama