Grand magazín 4/2015 (14. - 28. února) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Krátce ze světa 18. února Vedle nedávno jmenovaného továrního jezdce Bentley, Maximiliana Buhka, se objeví kolega z HTP Luca Stolz s nováčky v německé stáji Fabianem Hamprechtem, Clemensem Schmidem a Vincentem Abrilem. Talentované mladíky doplňují zkušení piloti Harold Primat, Lance David Arnold, Christian Menzel anebo Jeroen Bleekemolen. 19. února 19. února 23. února
Foto: Tomáš Krejčík Jaguar XKR v úpravě Emila Freye nasazuje švýcarská stáj ve vytrvalostních závodech BES. Stejně jako britským předchůdcům se jim však nedaří dosahovat slibných výsledků. Pohled za obzor Jedná se o seznam zájemců o jednotlivé série v nadcházející sezóně. Zvýrazněné údaje budou představovat změny oproti předchozímu vydání magazínu. U nových oznámení bude zvýrazněno pouze datum. V kolonce Datum je uveden termín prvního oznámení. Zůstane neměnné i v okamžiku změny v případě oficiálního potvrzení po předchozím uvedení neoficiálních informací. Ve sloupci s označením Poznámka mohou být údaje o jezdcích, počtech nasazených vozidel apod. Na začátku řádku písmena v závorce označí zdroj informací: O – oficiální oznámení týmu, na stránkách série anebo tiskovou zprávou (velmi vysoká pravděpodobnost) anebo R – údaje z rozhovorů anebo ze zákulisí, které mohou podléhat změnám. U jednoho týmu mohou být oba druhy informací. Blancpain GT Series Zájemci o účast v celém seriálu BGTS naznačili své úmysly většinou koncem loňského roku. V současnosti se až na jednu výjimku soustřeďují na prozrazování dalších podrobností. Německý tým Black Falcon chce v letošním roce opět vyslat do bojů v BES dvojici vozů Mercedes SLS. Dle informací z 18. února má v úmyslu obsadit obě auta pouze profesionálními posádkami, přestože ještě nenašel všechny odpovídající piloty. Zároveň vedoucí týmu naznačil zájem zůstat v budoucnu věrný značce Mercedes a zajistit si připravovaný model AMG GT. Tým nesoucí jméno jihoamerické země (Team Brazil) znovu 24. února prolomil několikaměsíční mlčení. Ve voze č. 0 se objeví Bueno s Jimenezem, kteří budou ve vytrvalostní části doplněni o třetího zatím neuvedeného jezdce. Ve voze č. 77 má jisté místo Valdeno Brito. Dle zákulisních informací se jeho kolegou stane Atila Abreu, v BES dvojici doplní Ricardo Sperafico. Přitom není vyloučena účast Rodriga Sperafica, který by mohl sdílet vůz se svým bratrem Ricardem v krátkých závodech. V průběhu zimní přestávky přezbrojil tým Karstena Molitora z mclarenu na nissan. S nejnovější verzí modelu GT-R vyrazí nejen do bojů v německém mistrovství, ale také do celého seriálu BGTS. Pro boje v profesionální třídě povede posádku jediného vozu tovární pilot britského úpravce JRM Craig Dolby. Zatím zná jméno jednoho ze svých kolegů, britského mladíka Seana Walkinshawa. Přehled zájemců o BGTS (BSS + BES)
* - případná účast závisí na případném prodeji dvou vozů McLaren. Přehled zájemců o BES S blížícím se závěrečným termínem pro přihlášení do BES se stále jasněji rýsují nejen týmy, ale mnohdy také sestavy. I nadále je několik jmen zahaleno tajemstvím navzdory údajně potvrzené účasti (ty jsou uvedeny pod datem 19. února). Přesto se během posledních dvou týdnů vyrojilo množství jmen slibujících pokračující zajímavou podívanou. Tým vedený bývalým sportovním ředitelem McLarenu v F1 Davem Ryanem má za sebou nelehký rok 2014. Nyní se po loňském útlumu blýská na lepší časy, když stáj s novozélandskou licencí ponese prapor britského výrobce s dvojicí automobilů McLaren 650S nasazených v nejprestižnější třídě. Přihlášení druhého vozu nakonec podpořilo vyslání všech továrních jezdců do služeb týmu Von Ryan. Vedle Alvara Parenteho, Kevina Estreho a Roba Bella se zde objeví nejnovější člen Bruno Senna. Během jediného dne byl oznámen záměr nasazení dvou vozů BMW Z4 provozovaných týmem Barwell. V prvním případě se jedná o pokračování čtyři roky trvající spolupráce se skotskou stájí Ecurie Ecosse. V druhém případě navazuje na loňské vystoupení v ELMS s britskou servisní organizací Team Russia. Tým AKKA-ASP (bývalý Sofrev, více v této zprávě Zde) rozvinul 17. února své záměry pro letošní rok. Pokus s nasazením vozu do třídy profesionálů se francouzské stáji nepodaří uskutečnit, takže se stáj z Rabastens vrací v BES do osvědčených tříd smíšených a amatérských posádek. Schváleno je nasazení dvou vozů, není však vyloučeno nasazení třetího Ferrari 458. Nasazení dvou vozů ve třídě smíšených posádek a dvou v kategorii amatérů oznámil 19. února včetně jejich obsazení tým AF Corse. Tím došlo potvrzení zprávy z konce prosince, kde byla sestava jednoho z vozů třídy PRO-AM uvedena. Se startovním číslem 99 vyrazí do bojů v BES Rowe Racing. Německý tým se v minulosti jednoho podniku této série již zúčastnil, když nasadil vůz v 24 hodin ve Spa v roce 2013. Další neoficiální informace z 22. února naznačují účast vozu Dodge Viper v barvách týmu Race Art pouze v 24 hodin ve Spa. Zda se vůz nasazený v kategorii amatérů objeví v dalších závodech závisí na sehnání vhodných jezdců.
Pro doplnění je zde také seznam zájemců o vrcholný podnik, 24 hodin ve Spa, který je součástí kalendáře BES. Dříve uvedený Erebus (Mercedes) a Curbstone Corse (oficiální, Ferrari, třída GTR: Van Glabeke, Lanting, Vleugels, Soenen) může doplnit Just Racing (BMW) anebo tým Leipert (Lamborghini). V obou případech se však jedná o zvažování možnosti startu. ADAC GT Masters Ve sledovaném období prozradily své plány stáje, které loni nasadily pouze jeden vůz. Nyní spolu s oznámením účasti těchto týmů následovaly informace o nasazení více vozů. Německý tým Molitor (též MRS GT) oznámil setrvání v německém šampionátu. Namísto jednoho mclarenu však hodlá nasadit dvojici nissanů. Svoji účast v roce 2015 posílí na vyslání dvou vozů tým MS Racing. Dvojice Stoll/Dobitsch střídající se ve stém exempláři Audi R8 LMS se rozdělí a každý z jezdců dostane nového kolegu.
International GT Open Sérii španělských pořadatelů čeká pravděpodobně ještě horší sezona než loni (pokud vůbec začne). Částečný obrázek v minulosti dokázaly poskytnout testy. Minulý víkend se na okruhu ve španělském Jerezu uskutečnil první ze tří víkendů Zimní série GT Open. Nevalný zájem o šampionát španělských pořadatelů se odrazil na účasti pouhých pěti vozů včetně Ginetty třídy GT4. Vůz týmu Tolman však příliš zaostával za vážnějšími zájemci ve ferrari (3x AF Corse) a v mclarenu (Teo Martín).
Foto: Martin Ševčík Doplňující odkazy
Zdroj: SRO, ADAC, Endurance-Info, Autosport.be, Sportscar 365, Autosport, GT Eins, MS Racing, Formule Zdroj: dle popisu na konci článku, Foto: Martin Ševčík Komentáře ke článku
|
Reklama