clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

FIA představila pravidla na léta 2005 a 2006

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 22.10.2004, 21:25

počet komentářů: 0


Pořadatel závodů formule 1 Mezinárodní automobilová federace, dnes představila sbírku pravidel na příští rok. Ta 30. června požádala Technickou skupinu formule 1, aby navrhla pravidla vedoucí ke snížení rychlostí monopostů, na což má podle článku 7.5 Concordské dohody právo.

Termín byl 6. září a Technická skupina do té doby s žádným návrhem nepřišla. V důsledku toho FIA sama navrhla tři různé balíčky opatření, z nichž ten první dával větší svobodu v aerodynamice, ale zaváděl větší restrikce v oblasti motoru, u toho posledního to bylo naopak.

Týmy se, co se aerodynamiky a pneumatik týče, shodly na prostředním balíčku návrhů (č. 2), ale různé názory se sešly na motory. 6. září hlasovala Technická skupina v poměru 7:3 ve prospěch balíčku č. 2, ke schválení však bylo potřeba osm hlasů. Skupina se pak sešla ještě 15. října, ale opět bezvýsledně.

Počínaje 21. říjnem 2004 dostala tedy Světová rada motoristického sportu volnou ruku. Ta rozhodla o zavedení prostředního balíčku opatření, v platnost vstoupí 1. března 2005, další část pak 1. ledna 2006.

ŠASI
Výška difuzoru snížena, přední křídlo posazeno výše, prvky zadního křídla posunuty více dopředu, změny karoserie před předními koly.

Odůvodnění: To by mělo snížit aerodynamický přítlak vozu asi o 20%, aerodynamický odpor vozu o 4%.

PNEUMATIKY
Jedna sada pneumatik bude muset vydržet celou kvalifikaci a závod.

Odůvodnění: Tvrdší pneumatiky budou mít za následek nižší rychlosti v zatáčkách

MOTORY
Každý motor musí vydržet po dva závody.

Odůvodnění: Motor na dva závody bude mít menší výkon než motor na jeden závod

Od 1. ledna 2006
MOTORY

Zavedení motoru o objemu 2,4 l a osmi válců společně s dalšími omezení v oblasti konstrukce a materiálů.

Odůvodnění: Výkon motoru klesne odhadem k hodnotě 700 koní oproti výkonu o hodnotě 1 000 koní, kterého by stávající motory dosáhly v roce 2006.

Soukromé týmy mohou nadále v letech 2006 a 2007 používat třílitrové desetiválce, FIA na ně však zavede omezení v oblasti maximálních otáček.

Odůvodnění: Je potřeba nikoli drahý a přitom konkurenceschopný motor pro malé a nové týmy. Omezený třílitrový motor může být upravený tak, aby dokázal konkurovat továrním motorům 2,4 l, budou ale levnější.

Přesné znění pravidel ohledně motorů na rok 2006 je k dostání u FIA na žádost. FIA dodává, že současné motory atakují hranici 1000 koní, ačkoli se očekávalo jen 650 koní v letech 1994 a 1995, když byl jejich objem snížen z 3,5 na 3 litry po tragických událostech v Imole.

Zdroj: FIA

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Exkluzívně: všechny důležité změny pravidel pro rok 2008 - 22.3.2006
Nová pravidla omezí jízdy o závodním víkendu... - 22.10.2004
Na příští rok byla zarezervována data pro 19 závodů - 30.6.2004
Světová rada nařídila zpomalit vozy - 30.6.2004

Reklama