24h v Le Mans obrazem |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
První dojem většinou bývá ten správný. V Le Mans jsem byl letos poprvé a to, co mi "padlo do oka" první den, se v průběhu čtyřdenního pobytu jen utvrdilo: ten podnik je velký, větší než kterákoliv jednotlivá GP formule 1. Bezprostřední "záplatované a zpatlané" okolí tratě svědčí o dlouhé historii podniku a o jeho nepříliš dobře koordinovaném růstu. Organizace (mimo sportovní) je zlá. Mnohem horší, než má každý malý podnik ve středu Evropy. Nadšení, ba přímo oddání fandů a jejich počet (letos jich oficielně přišlo 263 000) jsou ovšem o to větší. Také aktivní a "vysloužilci" toto místo milují. A pak je tu rychlost. Le Mans je pekelně rychlá trať a speed, kterým se tu jezdí ohromí pozorovatele silněji, než rychlost ve Spa nebo v Monze. Tohle tedy mohl příznivec automobilového sportu v polovině června v La Sarthe zažít a vidět: Hülkenberg, Tandy a Bamber se postarali o 17. vítězství značky Porsche v Le Mans. Le Mans - pro každého něco. Prezident pořádajícího ACO Pierre Fillon a nový nositel vyznamenání "Spirit of Le Mans", ředitel sportovního oddělení Toyoty, Jošiaki Kinošita. Mark Webber zdraví před startem publikum. PR-oddělení Porsche by bylo jeho vítězství jistě milejší... Svědčí o relativně nekontrolovaném růstu podniku: architektonicky rozdílné tribuny podél startovní rovinky. U Toyoty nepomohla veškerá snaha: Japonci z Kolína byli jednoduše příliš pomalí. Centrum moci: před Automobile Club de l´Ouest se třese i FIA. A ACO platícím fandům skutečně nabídl pestrou paletu zábavy. Kvalifikační jízdy se konají z velké části za tmy. Obrovská budova boxů s tribunou. Frakce GP2 v Le Mans: Sam Bird, Richie Stanaway a Mitch Evans. Klasický oblouk Dunlop zvenku... ...a zevnitř. Na katastrofu před 60 lety upozorňuje jen tato malé plaketa na místě nehody před hlavní tribunou. Pořádající ACO o ní nemluví rád... Ruský Ligier LMP2 ve sněžení hasící pěny. Černý 919 Janiho, Dumase a Lieba byl nejrychlejší v kvalifikaci. Tak tohle byl povedený fór: roku 1976 se Jac Nelleman jedinkrát snažil o kvalifikaci do GP F1 a roku 2015 startoval 71letý Dán v Le Mans v rámcovém závodě za tým Young Drivers Aston Martin! Jan Magnussen zničil tuto Corvettu v kvalifikaci a č. 63 se tak stalo jediným non-starterem. Tentokrát opustili Audi a Andre Lotterer Le Mans bez poháru vítěze. Nico Hülkenberg před střídáním. O půlnoci na rovince Mulsanne... Tým Audi se představuje médiím. Bill Ford přijel do Le Mans oznámit blížící se nástup jeho automobilky... ...s tímto vozem třídy GT. Není lehké všechno stíhat: Jirka Křenek. Rene Rast rozdává trička... Sarrazin, Conway a Wurz před katedrálou Le Mans - to už věděli, že jen těžko zvítězí... Automobilka Nissan se rozhodla, že nastoupí s konceptem vozu s motorem vepředu. Gavin, Milner a Taylor vyhráli třídu GT. Miláček ženského publika: herec Patrick Dempsey. Timo Bernhard před startem. Sobota, 15:00h - start 83. vydání 24h du Mans. Představení Nissanů bylo až trapné... Na Audi tentokrát zbylo jen třetí místo. Sběratelka autogramů. Asi už měla plný notes... Nadšení fandů je neuvěřitelné. Klasika: zatáčka Tetre Rouge ústící na rovinku Hunaudieres. Howson, Lapierre a Bradley vyhráli třídu LMP2. Tak tedy až zase někdy příště, Le Mans...
Zdroj: FORMULE.cz, Foto: Roman Klemm Komentáře ke článku
|
Reklama