clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pirelli je připraveno vyrábět více směsí

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 16.6.2015, 18:52

počet komentářů: 0


Autosport zjistil, že Pirelli je v rámci zájmu o podpis nové smlouvy připraveno rozšířit svůj arzenál ze čtyř na dvanáct různých směsí pneumatik na suchou trať.

Italský výrobce pneumatik přiznává, že letos tvrdost svých směsí netrefil ideálně. Vozy F1 nezrychlily tak moc, jak říkali jeho předsezónní odhady a nekladou tedy až tak vysoké nároky na výdrž pneumatik. Na to navazuje nedodržení požadavku na počet zastávek v boxech. Pirelli se mělo postarat, aby byli piloti v každém závodě nuceni absolvovat 2 až 3 výměny pneumatik, v současnosti však pilotům stačí jedna, maximálně dvě zastávky. Více druhů pneumatik by umožnilo pružnější reakci na předsezónní i sezónní vývoj vozů.

"Nebylo by to jednoduché, ale pokud bychom zůstali součástí tohoto sportu i po roce 2016, mohli bychom se o to pokusit," řekl Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli. "Pokud bychom měli na výběr ze širšího spektra směsí, mohli bychom s větší jistotou zajistit dvou- až třízastávkové závody."

Aby to však nemátlo diváky, nadále by zůstalo zachované rozdělení na barevně odlišeny tvrdé, středně-tvrdé, měkké a super-měkké skupiny směsí, každá skupina by však zahrnovala 3 různé směsi.

"Pro veřejnost by to nadále byly pouze, řekněme, tvrdé a středně-tvrdé směsi, ale my bychom vybrali ze tří verzí tvrdých a tří verzí středně-tvrdých. Jinak řečeno, super-měkké pneumatiky, které jsme použili v Monaku a Kanadě, by nemusely být tytéž jako super-měkké pneumatiky pro Singapur.

Pro vnější svět by to však nadále byly pouze super-měkké pneumatiky, protože čtyři směsi jsou víc než dost. Pro veřejnost by se nic nezměnilo, nemělo by smysl mást diváky něčím příliš komplexním. Fanouškům se líbí barevné odlišení, rozumějí mu a snadno se jim to sleduje."

Už od roku 2016 by se Pirelli mělo vypořádat s tím, že si týmy budou pneumatiky vybírat samy. Monopolní dodavatel pneumatik je však nadále proti, volba by měla zůstat na jeho odbornících, jinak prý hrozí bezpečnostní riziko i poškození dobrého jména společnosti.

Zdroj: autosport, Foto: pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Šéf Pirelli odchází do Latinské Ameriky - 7.3.2017
Také Pirelli se obává úbytku předjížděcích manévrů - 29.1.2017
Pirelli: 5 sekund i bez zlepšení aerodynamiky - 14.1.2016
Alokace pneumatik pro Singapur, Suzuku a Soči - 9.9.2015
Šéf Pirelli překvapen počínáním Michelinu - 19.6.2015

Reklama