Jak jsou na tom jezdci s pohonnými jednotkami? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osm závodů za námi a máme tu aktualizovanou tabulku použitých částí pohonných jednotek. Připomeňme si pravidla: Pohonná jednotka vozu F1 je pravidly rozdělena na 6 částí - motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor rekuperace kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor rekuperace tepelné energie (MGU-H), úložiště energie (ES, baterie) a řídicí elektroniku (CE). Každý jezdec smí za sezónu použít pouze čtyři pohonné jednotky, za nasazení každé první části z další pohonné jednotky přijde na startu o 10 míst, za každou další část z téže jednotky už "pouze" o 5 míst. Hned na vrchu tabulky vidíme bezstarostné jezdce továrního týmu Mercedesu, kteří používají v pořadí druhé pohonné jednotky a neměli by mít problém absolvovat s nimi i velké ceny na Silverstone a Hungaroringu, jelikož zatím mají na účtu pouze dvě velké ceny (v Kanadě a Rakousku). Navlas stejně jsou na tom jezdci Williamsu i Lotusu a Sergio Pérez z Force Indie. S Nicem Hülkenbergem se táhne problém, který měl již na začátku sezóny s první pohonnou jednotkou. Scuderia Ferrari je na tom se spolehlivostí svých pohonných jednotek prakticky stejně dobře. Ve sloupci motorů svítí u obou jezdců číslo 3, ale to jen proto, že v Kanadě předčasně nasadili novou, výkonnější specifikaci. Druhé motory, naposledy použité v Monaku, jim zůstaly. Piloti je mohou využít na pomalejší trati, například Hungaroringu, nebo si je ponechají na páteční tréninky a nové motory tak pošetří na soboty a neděle. Sauber jezdí s druhými pohonnými jednotkami, pouze Ericsson přišel o jedny baterie a řídící jednotku. Manor používá loňskou specifikaci pohonné jednotky Ferrari. U Red Bullu a Maxe Verstappena se již projevila nespolehlivost motorů Renault ze začátku sezóny, při Carlosu Sainzovi zřejmě pravidelně stojí štěstěna. Hůř už jsou na tom pouze Jenson Button a Fernando Alonso. Ti jsou mimo plán nejen s motory ale vlastně s každou částí PJ Hondy. Pozitivní je pouze to, že Jenson Button v Rakousku "preventivně" nasadil nový motor a další části páté a šesté jednotky a doufá, že tyto díly již vydrží závody v Británii i v Maďarsku.
Zdroj: pitpass Komentáře ke článku
|
Reklama