clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Ztížení startovní procedury a zákaz komunikace

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 10.7.2015, 12:45

počet komentářů: 0


Týmy F1 byly oficiálně informovány o omezení systémů pomáhajících jezdcům při startu i komunikace s jezdcem prostřednictvím vysílačky. Nepůjde přitom o úpravu pravidel, která by musela projít několikastupňovým procesem schvalování. Využije se již existující článek sportovních pravidel 20.1. Ten záměrně patří mezi méně přesné a vlastně se v něm pouze píše, že "jezdec musí s vozem jezdit sám a bez pomoci". Co všechno se považuje a co naopak nepovažuje za pomoc, o tom už rozhoduje FIA a její delegát Charlie Whiting. Ten týmům rozeslal novou směrnici TD/017-15, týkající se právě změny ve výkladu článku 20.1.

Bod záběru spojky odteď nebude moct být měněn od chvíle, kdy vůz opustí garáž a zamíří na startovní rošt, až do momentu vyprázdnění startovního roštu před startem do zahřívacího kola. Týmy také musí deaktivovat jakékoli tlačítko či přepínač na volantu, který by jezdci pomohl s hledáním bodu záběru spojky.

Je zřejmé, že cílem úpravy je ztížit jezdcem starty a vytvořit více prostoru pro chyby a zamíchání pořadím. Ten samý cíl sleduje i zákaz radiokomunikace mezi jezdcem a týmem během jízdy na startovní rošt a především během zahřívacího kola.

VC Belgie - Caterham

Pravidlo samozřejmě musí mít důležité výjimky týkající se bezpečnosti - kritický problém vozu, defekt, poškození vozu, technický problém soupeřova vozu, povolání jezdce do boxové uličky kvůli opravě vozu nebo odstoupení ze závodu, upozornění na signál od maršálů (žlutá vlajka, červená vlajka, přerušení startu apod.), mokrá trať, olej nebo nečistota na trati a informace o vrácení pozice, to vše je důvodem k přerušení rádiového ticha. Vše ostatní se bude trestat jako porušení sportovních pravidel.

Týmy a jezdci dostali čas na přípravu, změna se nedotkne Velké ceny Maďarska a začne platit až po velké letní přestávce, na startu Velké ceny Belgie.

Zdroj: motorsport, Foto: Mercedes

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
FIA by ráda diskutovala o zrušení modrých vlajek - 17.5.2018
FIA se pevných restartů nebojí - 15.3.2018
Budou stevardi rozhodovat konzistentněji? - 1.4.2017
Problém se startováním motorů vyřešen - 22.10.2016
FIA rozptyluje obavy o předjíždění v roce 2017 - 6.4.2016

Reklama