Rahal zvítězil na domácí trati a smazal Montoyův náskok |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Graham Rahal dokázal zvítězit v závodě IndyCar na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course, tedy ve státě, z nějž pochází a na trati, kde jako malý sledoval, jak vítězil jeho otec Bobby. Ke svému vítězství ve Fontaně tak přidal druhý letošní triumf, celkově třetí v kariéře, a dva závody před koncem stáhl náskok Juana Pabla Montoyi v čele šampionátu na pouhých 9 bodů. Do závodu výrazně promluvily výjezdy zpomalovacího vozu. Strategická bitva se rozhořela prakticky hned po startu. V úvodních kolech skončil po souboji s Filippim v písku Kimball. Brzy se tak objevilo okno pro první zastávky v boxech, kterého přirozeně piloti startující ze zadních pozic využili. Ve 20. kole zůstal po souboji Satóa a Colettiho na trati kus zadního křídla z Japoncova vozu. Vedoucí Dixon a dalších sedm pilotů za sebou ještě nemělo pit stop. Do čela se tak dostal Vautier, který stavěl při první žluté fázi, a za ním už byli Montoya a Rahal. Do té doby dominantní Dixon byl až třináctý. Montoya po restartu dokázal udržet Rahala za zády a to i přes prostřední kolo zastávek v boxech. Chléb se začal lámat až při posledních pit stopech. První zamířil v 63. kole do boxů Dixon. Když se vrátil na trať, zoufale potřeboval žlutou fázi. Ta by ho vrátila do závodu a zároveň mu umožnila vůbec vydržet s palivem do konce. A ta o dvě kola později skutečně přišla. Kontroverzně se o ní „zasloužil“ Dixonův stájový kolega Sage Karam, který bez přičinění kohokoliv jiného přejel přes obrubník, štěrk, dostal hodiny a zůstal stát na dráze. INDYCAR bude po závodě zjišťovat, jestli to nebyla strategická hra Ganassiho stáje po vzoru Nelsona Piqueta Jr. a jeho slavného kousku v Singapuru. Dixon ale nebyl jediným, kdo ze žluté fáze těžil. Před něj se už stihli zařadit Pagenaud a Wilson a co víc, v momentě, kdy se Karam roztočil, zajel na pit lane Graham Rahal. Montoya to nestihnul. A ačkoliv tým odvedl dobrou práci a z jezdců, kteří museli do boxů za zpomalovacím vozem, byl Montoya nejrychlejší, nestačilo to na lepší než 12. místo. Rahal vedl před Wilsonem, Pagenaudem, Dixonem a Vautierem. Restart přišel 20 kol před koncem. Na vedoucího Rahala zaútočili Wilson i Pagenaud, ale místní hrdina se v čele udržel. Andretti využil toho, že Montoya musel jet extrémně opatrně a před lídra šampionátu se protáhl. Charlie Kimball si vybral pořádně divokých 10 kol a navzdory tomu, že byl o dvě kola zpět, se třikrát dostal mimo dráhu. Při třetím výletu 10 kol před koncem vyvolal další výjezd zpomalovacího vozu. Restart přišel 7 kol před koncem. Wilson předvedl velmi slibný útok povnějšku, ale Rahal na brzdy vedení udržel. Pak už nedal svým soupeřům šanci a pádil za třetím vítězstvím v kariéře. V čele šampionátu sice zůstal Juan Pablo Montoya, ale dva závody před koncem vede jen o 9 bodů. Za závod v Sonomě budou navíc uděleny dvojnásobné body. Bez šance tak i přes špatný výsledek stále nejsou ani Hélio Castroneves a Will Power, ovšem zoufale potřebují zajet v Poconu výborný výsledek. O mistrovském titulu se tak rozhodne mezi pěticí jezdců: Montoyou, Rahalem, Dixonem, Castronevesem a Powerem.
Zdroj: formule.cz, foto: INDYCAR/LAT USA, Foto: Indycarmedia / USA LAT Photographic Komentáře ke článku
|
Reklama