clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Arrivabene obhajuje vetování maximální ceny motorů

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 31.10.2015, 15:00

počet komentářů: 0


Ferrari využilo své právo vetovat plány na zavedení maximální ceny motorů prodávaných zákaznickým týmům z legitimních obchodních důvodů, řekl Maurizio Arrivabene, šéf Scuderie Ferrari.

FIA chcela tímto opatřením pomoci slabším týmům, aby nebyly nuceny podílet se na vývoji drahých pohonných jednotek. Poznatky na poli hybridních technologií, rekuperace energie a efektivního využívání paliva mají být využitelné v oblasti silničních automobilů a automobilky by si měli vývoj financovat samy.

FIA navrhla radikální skok z přibližně 20 na 12 milionů eur na sezonu, ale Ferrari využilo své speciální právo vetovat návrhy nových předpisů, které mu bylo dáno jako nejstaršímu, nejúspěšnějšímu a taky nejpopulárnějšímu týmu F1. Použití této "ruční brzdy" je však kritizováno malými týmy i médii, a také to, že FIA na Ferrari ve své tiskové zprávě bez okolků ukázala prstem, svědčí o napjaté atmosféře.

"Uplatnili jsme naše veto v souladu s naším legitimním právem obchodovat se svými pohonnými jednotkami. Nic víc," řekl Arrivabene na páteční tiskovce. "Není to o boji proti jiným týmům. Zaujali jsme obranný postoj chránící náš byznys a jsme připraveni pomoci s hledáním jiného řešení.

Jsme společnost vyrábějící motory, nejsme blázni. Máme stanovený rozpočet na vývoj motorů a prodej motorů je pro nás důležitý byznys."

A přestože brzdu zatáhlo Ferrari samo, má podporu Mercedesu, dalšího velkého dodavatele motorů. Spolu budou příští rok zásobovat minimálně sedm z jedenácti týmů.

"Toto je dost kontroverzní téma a jako obvykle, věci nejsou jen bílé a černé," začal vysvětlovat Toto Wolff. "Druhý rok závodíme podle nových pravidel, ale s vývojem motorů jsme začali před třemi až pěti lety. Jako velká korporace jsme vypracovali dlouhodobý plán a přizpůsobili mu rozpočet i proces výzkumu a vývoje. Součástí toho je i obchodní stránka. Počítali jsme s tím, že část peněz se nám vrátí (díky prodávání motorů nezávislým týmům).

Ferrari je obchodní společnost a bylo by pro něj těžké nemít možnost stanovit cenu svých motorů. Možná si říkáte, že tak velké společnosti na pár milionech nezáleží, jenže tak to není. Záleží."

Zdroj: espn

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Motor Ferrari je nejlepší pouze v kvalifikačním režimu - 10.9.2018
Wolff: Výsledek úplně na h***o - 11.6.2018
Wolff se zlobí, že Whiting udal jeho udavače - 31.5.2018
Mercedes už není favoritem - 6.6.2017
Ředitel Pirelli popírá obvinění z napomáhání Ferrari - 31.5.2017

Reklama