2. trénink ovládl Rosberg |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréningu na Velkou cenu Brazílie! V prvním byl nejrychlejší Lewis Hamilton, který se v neděli pokusí o vůbec první vítězství na brazilské trati Interlagos. Z jeho předchozích osmi pokusů byl nejlepší ten loňský, postavil se na druhý stupínek stupňů vítězů, hned vedle oslavujícího Nica Rosberga. Historické tabulky prozrazují, že v Krajině samby získal dosud nejvíce vítězství Alain Prost, v letech 1982 až 1990 jich nasbíral šest. Po čtyři mají Carlos Reutemann a Michael Schumacher. Z týmů je v Brazílii nejúspěšnější McLaren, letos je však favoritem Mercedes, kterému v prvním tréninku sekundovaly Ferrari a Red Bull. Ve druhém tréninku budou jezdci pokračovat v testování tvrdších pneumatik a pak poprvé vyzkoušejí i měkké pneumatiky označené žlutým pruhem. Slunečné odpoledne narušily mraky a na trati se objevily drobné dešťové kapky, teploměr ukazuje 28°C. Hrozba skutečného deště okamžitě vyhnala na trať jezdce Lotusu, Sauberu, Toro Rosso i Manoru. Nejrychlejší z nich byl Max Verstappen následován týmovým kolegou Carlosem Sainzem. Když se do dění na trati zapojili i piloti Ferrari a Williamsu, přebral vrchol tabulky Valtteri Bottas. 10 minut po začátku tréninku si už měřené kolo připsal každý kromě Lewise Hamiltona. Nejrychlejší kolo patřilo Nicu Rosbergovi, za kterým se seřadili Vettel, Ricciardo a Bottas. Ericsson hlásil týmu déšť, ačkoli radar jeho slova nepotvrdil. Räikkönen se postěžoval na nedostatek přilnavosti. Hamilton se prvním rychlým kolem zařadil 15 setin sekundy za Rosberga. Skutečný déšť nepřišel a jezdci se klidně vrátili k mechanikům a inženýrům, aby s nimi probrali nasbíraná data. Po 20 minutách patřil jediný vůz na trati Romainu Grosjeanovi, který v prvním tréninku opět uvolnil místo Jolyonu Palmerovi. Prvním pilotem s měkkými pneumatikami byl Valtteri Bottas. Jezdec Williamsu se díky ním posunul na první místo. Kamera pak našla vůz Fernanda Alonsa, který se ocitl mimo trať a po návratu jsme viděli jeho výfuk plivat oheň. Španěl musel vypnout motor, a jelikož na Interlagosu je cesta do boxové uličky do kopce, k mechanikům nedojel. Vůz musel odstavit vedle trati a komisaři vyvěsili červenou vlajku. McLaren chce mít příští rok "konkurenceschopný" vůz a vyhrát alespoň pár závodů. K tomu však bude potřebovat zvýšit nejen rychlost, ale i spolehlivost. Jakmile bude vůz dost rychlý aby se dostal do poslední části kvalifikace, začnou být penalizace za překročení povoleného množství motorů, turbodmychadel a dalších částí pohonné jednotky mnohem bolestivější. 50 minut před koncem tréninku byla trať opět volná a jezdci se vrátili převážně na měkkých pneumatikách. V prvním pokusu byl Nico Rosberg o téměř půl sekundy rychlejší než Hamilton. Oba se pak stáhli k mechanikům, zatímco ostatní se rovnou pustili do delších stintů. Piloti Ferrari zaostali o přibližně vteřinu a těsně za nimi se objevil Daniel Ricciardo s novým motorem Renault. Verstappen to opět přehnal s poznáváním něj nové trati a zůstal stát na okraji zatáčky číslo 7. Motor zůstal běžet a na smyk tak doplatily pouze pneumatiky. Rosberg po návratu na trať oznámil problém s řazením směrem nahoru, zamířil do boxové uličky, ale projel kolem garáže a na konci uličky vyzkoušel simulaci startu. Všechno se zdálo být v pořádku. Verstappen nebyl jediným, kdo neodhadl možnosti svého vozu. Bottas po návratu k tvrdším pneumatikám ztratil kontrolu nad zádí vozu v deváté zatáčce. Jezdec Williamsu podezříval zadní křídlo, zatímco Räikkönen zápasil s poruchou spojky a pokračovaly i Rosbergovy problémy. Na dně tabulky se přirozeně drželi piloti Manoru a již nejezdící Alonso, ale rychlá kola se nepodařila ani jezdcům Sauberu a Toro Rosso a Jensonu Buttonovi. Mezi vozy poháněné motory Mercedes se tak dostali pouze jezdci Red Bullu a Ferrari. 15 minut před koncem tréninku udělal chybu i Nico Rosberg a nevešel se do poslední zatáčky. Pneumatikám jízda po trávě neprospěla, ale už za sebou beztak měly 19 kol a Rosberg ještě pokračoval v jízdě. "Moje pneumatiky to už mají za sebou," oznámil Verstappen Toro Rosso po 12 kolech. McLaren: "Přijeď do boxů, výměna předního křídla!" Buttona trápil akutní nedostatek přilnavosti. Ke starším pneumatikám se přidal lehký drobný déšť, který se v závěru tréninku opět vrátil nad část okruhu. Podmínky na trati a starší pneumatiky už jezdcům neumožnily vylepšovat své nejrychlejší časy a na vrcholu tabulky zůstal Nico Rosberg následovaný Lewisem Hamiltonem, Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem.
Zdroj: formulecz,formula1,autosport,pitpass Komentáře ke článku
|
Reklama