Komise F1 odmítla neutrálního dodavatele |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
FIA se snaží prosadit svůj návrh na vytvoření nové sady motorových pravidel pro "neutrálního dodavatele". Přibližně 2.5 litrové motory V6 s dvojitým turbem by měly být mnohem levnější než současné pohonné jednotky, mít výkon téměř 900 koňských sil a mohl by se k nim dostat každý tým, čímž by se zabránilo situaci, do jaké se nyní dostal Red Bull. Prezident FIA však narazil na odpor automobilek, především Ferrari a Mercedesu, které tento návrh vnímají hlavně jako způsob, jak je donutit k tomu, aby začaly své vlastní pohonné jednotky prodávat levněji. Toto Wolff prý dokonce v rozhovoru pro Bild nazval tento postup "vydíráním". Včera se v Paříži sešli Strategická skupina F1 i Komise F1 a mimo jiné měly na programu i hlasování o zavedení alternativních motorů. Dostat důležitou úpravu pravidel přes Strategickou skupinu nebyl na Jeana Todta problém, protože měl podporu Bernieho Ecclestona, který je velkým odpůrcem hybridních technologií v F1. FIA a FOM mají společně 12 z 18 hlasů a bez problémů dostaly návrh na stoly členů Komise F1. Ta má ale více členů než Strategická skupina, hlasují i zástupci sponzorů, Pirelli, výrobců motorů, okruhů a svého zástupce má i každý tým F1 a návrh neprošel. Německá média však informují, že Jean Todt by přesto mohl svůj návrh dostat na nejbližší jednání Světové rady motorsportu, jejíž souhlas je vždy posledním krokem k zavedení nového pravidla. Za normálních okolností je k tomu nezbytný souhlas Komise, ale v pravidlech je i výjimka pro případ, že by měl prezident FIA pocit, že je ohrožena budoucnost tohoto sportu. Bude ale riskovat rozhoření další "občanské války" uvnitř F1? Oficiální stanovisko má být vydáno v průběhu tohoto týdne.
Zdroj: gptimes, Foto: Renault Komentáře ke článku
|
Reklama