clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pirelli: 5 sekund i bez zlepšení aerodynamiky

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 14.1.2016, 20:31

počet komentářů: 0


Sportovní šéf Pirelli řekl, že monoposty F1 sezóny 2017 mohou být mnohem rychlejší než současné vozy, i kdyby se aerodynamika vůbec nezměnila.

Strategická skupina F1 směřovala k odsouhlasení masivních změn pravidel omezujících aerodynamiku, aby zásadně zrychlily své monoposty, které v posledních letech zpomalily kvůli menším motorům, větším nádržím na palivo, větší hmotnosti způsobené zavedením hybridních systémů, sníženým nosům i omezením týkajících se difuzorů, krytů motorů a zadních přítlačných křídel.

Přítlak monopostů měl vzrůst o desítky procent, jenže Pirelli s podporou Mercedesu vyjádřilo obavy nad bezpečností při tak vysoké zátěži na pneumatiky.

"Kdyby to od nás chtěli, můžeme vyrobit pneumatiky, které vydrží všechno. Jakoukoliv zátěž. Nebyly by to ale pneumatiky s vlastnostmi těch, které používáme nyní," vysvětlil Paul Hembery.

"Takže pokud chtějí zátěž vytvářenou aerodynamikou zvýšit o 50-60 %, budou potřebovat jiný typ pneumatik, než se používal v uplynulých sezónách. Řekli jsme jim, že pokud chtějí zachovat tento typ, mohou jeho zatěžování zvýšit pouze v omezené míře."

Hembery je však přesvědčen, že širší pneumatiky v kombinaci se širšími vozy a přirozeným každoročním zrychlováním monopostů mohou F1 udělat stejnou službu jako obrovský zásah do aerodynamiky.

"Vývoj se nezastaví, takže vozy roku 2017 budou přirozeně o něco lepší než loňské vozy. Přidejte k tomu širší pneumatiky a širší vozy a zjistíte, že by měly být o 4 až 5 sekund rychlejší."

Zvyšování rychlosti v zatáčkách by ale mohlo vést k velmi nebezpečným haváriím.

"Chtějí obrovské zrychlení v zatáčkách. S širšími pneumatikami budou mít vozy na rovinkách vyšší odpor (takže o to více budou muset zrychlit v zatáčkách) a to znamená opravdu velkou změnu.

Vzpomínám si, že když jsem přišel do tohoto sportu, byl Ross Brawn šéfem pracovní skupiny pro pneumatiky. "Nechceme být rychlejší v zatáčkách," byla jedna z prvních věcí, které mi řekl. Takže k těmto věcem bychom měli přistupovat opatrněji. Lidé si musí uvědomit, že vozy jsou již nyní velmi rychlé a 5 sekund je obrovská změna. Musíme se nejprve ujistit, že to bude správné."

Zdroj: motorsport, Foto: Mercedes

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Šéf Pirelli odchází do Latinské Ameriky - 7.3.2017
Také Pirelli se obává úbytku předjížděcích manévrů - 29.1.2017
Alokace pneumatik pro Singapur, Suzuku a Soči - 9.9.2015
Šéf Pirelli překvapen počínáním Michelinu - 19.6.2015

Reklama