Grand magazín 1/2016 (20. prosince – 15. ledna) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Krátce ze světa 28. prosince 30. prosince 12. ledna Pohled za obzor Jedná se o seznam zájemců o jednotlivé série v nadcházející sezóně. Zvýrazněné údaje budou představovat změny oproti předchozímu vydání magazínu. U nových oznámení bude zvýrazněno pouze datum. V kolonce Datum je uveden termín prvního oznámení. Zůstane neměnné i v okamžiku změny v případě oficiálního potvrzení po předchozím uvedení neoficiálních informací. Ve sloupci s označením Poznámka mohou být údaje o jezdcích, počtech nasazených vozidel apod. Na začátku řádku písmena v závorce označí zdroj informací: O – oficiální oznámení týmu, na stránkách série anebo tiskovou zprávou (velmi vysoká pravděpodobnost) anebo R – údaje z rozhovorů anebo podle dotazů reportérů, které mohou podléhat změnám. Novinkou je přidání písmena S, které označuje informaci s nejmenší mírou přesnosti (dohady a zákulisní informace). U jednoho týmu mohou být všechny druhy informací. Blancpain GT Series Příliv nových jmen se vyrojil koncem loňského roku po článcích na portálech Endurance-Info a Sportscar 365. Zatímco Francouzi zvolili představení týmů podle zastoupení výrobců, Američané se v podobném přehledu rovnou zaměřili na jednotlivé týmy. Od 23. prosince jsou známy plány i nová technika u týmu AKKA ASP. Po více jak deseti letech s vozy se vzpínajícím se koníkem ve znaku si Francouzi ponechají pouze jedno Ferrari 458. Celkem zakoupili tři nové AMG GT, které nasadí v celém BGTS. Pokud se však Francouzi rozhodnou zúčastnit nového GT3 Le Mans Cupu, v BGTS se objeví jen dva vozy. Jedna z posádek v krátkých závodech a v 24 hodinovém závodě bude profesionální. Významným zdrojem se stala dvojice článků vydaných 28. prosince na předních zahraničních portálech. Obsahovaly informace o zájemcích ze zákulisí, ale také na základě přímých dotazů. V celém seriálu bude pokračovat Belgian Audi Club (WRT). Po loňském zkušebním programu nového Huracánu především ve vytrvalostní části rozšíří svůj program do celého seriálu tým Grasser. V delších závodech bude pokračovat Emil Frey s unikátním jaguarem. Pravděpodobně s kombinací starého (F458) a nového (F488) ferrari nastoupí AF Corse. Italové i nadále pokračují s třemi až čtyřmi vozy ve třídě smíšených posádek a amatérů. Nad řadou dalších účastníků visí řada otazníků, kromě návaznosti loňské účasti v některých případech nechybí nové informace. V BGTS mají pokračovat s novou technikou od Audi tým Phoenix anebo ISR, nově se i do krátkých závodů zřejmě chystá Sainteloc. Určitým překvapením jsou zvěsti o zájmu týmu Sport Garage, ať už se jedná o nasazení starších F458, dosavadní působení spíše mezi amatéry (malé šance na výraznější prosazení v celkovém hodnocení) anebo občasné potíže s obsazením přihlášených vozů v BES. Pouze v delších závodech bude působit tým Oman (Motorbase) a dle dostupných zpráv i tým Boutsen Ginion. Obsáhlejší program v krátkých závodech chystá tým Schubert, zde má působit loňský bojovník BGTS tým GT Russian. V článcích padla zmínka i o dalších zájemcích, málokdy s konkrétnějšími informacemi. Kromě týmu HTP, o němž v první polovině ledna unikly dohady o použité technice, se jedná o loňské účastníky. Jde o TF Sport (Aston Martin, příležitostně vytrvalostní) anebo projekt Always Evolving Motorsport (druhá polovina BGTS po MRS GT, Nissan). Zbývají pouze předpoklady o prosazení nové C7 GT3 (Callaway) anebo Gallarda v barvách Reiteru anebo některého ze zákazníků. Američané na závěr doplnili odhady účastníků v celém seriálu (18 až 31 vozů) a pouze ve vytrvalostní části (41 - 60 aut). V prvních lednových dnech následovala doplnění u některých zmíněných účastníků. U příležitosti otevření nového autosalonu BMW provozovaného skupinou Ginion ve Wavre, se Belgičané pochlubili nově nabytou M6 GT3. Tým Boutsen Ginion zároveň 7. ledna oznámil zájem o účast v celém BGTS. Zajímavostí stáje spojené se zastoupením několika značek, mj. nabízejících vozy GT3 (BMW, McLaren, Ferrari), jsou informace o místech prodeje jejich starší techniky. Loni používaná Z4 skončila v Anglii, jeden z mclarenů v USA a druhý.….v České Republice. Následovaly náznaky jezdeckého složení u krajanů z Belgian Audi Club (WRT). Zatímco pokračování Enza Ideho v krátkých závodech má být jisté, De Leener (loni v BES v AF Corse) naznačil pouze testování. Hned trojice zpráv pochází z 12. ledna. Italský tým Ombra se pochlubil novým přírůstkem v podobě Lamborghini Huracán. Stáj z Chignolo d'Isola působící mj. v domácím mistrovství anebo chřadnoucím GT Open se rozhodla přijmout novou výzvu v podobě vytrvalostní části BGTS. Na základě obrázků uniklých o předchozím víkendu byly vyvozovány dohady o účasti týmu HTP. Německá stáj však zveřejnila pouze nákresy nového zbarvení vozů AMG GT. Informace o programu a jezdcích jsou očekávány již v průběhu příštího týdne. O AF Corse se vyrojily další dohady ohledně účasti minimálně jednoho vozu v krátkých závodech. V tomto případě padlo jméno Stéphane Lémereta. Přehled zájemců o BGTS (BSC + BEC)
* tým přeřazený z tabulky pro zájemce pouze o vytrvalostní část Přehled zájemců o BEC
Pouze ve vrcholném podniku 24 hodin ve Spa se (snad) kromě stálých účastníků setkáme navíc s americkým týmem M1 GT Racing (Audi – Bowlin, Cosmo, Pegram). Zbývá připomenout týmy zajímající se pouze o krátké závody. Kromě třinácti stájí přihlášených v celém seriálu se v BSC objeví týmy Schubert (BMW M6) a GT Russian. ADAC GT Masters Pořadatelé se přímo na svých stránkách mohli pochlubit oznámením dvou nových účastníků. S největší pravděpodobností se jedná o týmy patřící mezi 28 přihlášených zájemců, kteří vyjádřili zájem před bezmála dvěma měsíci. V německém mistrovství bude v nadcházející sezoně slavit premiéru tým JBR Motorsport&Engineering. Přestože se jedná o nedávno založený tým, pod vedením bývalého inženýra z F1 Jörna Beckera se sejde sestava techniků a inženýrů se zkušenostmi z F1, DTM, ale také GT závodů. Posádku pro své Audi R8 druhé generace stáj zatím hledá. Po třech úspěšných sezonách v německém Porsche Carrera Cupu se rozhodli Timo a Rüdiger Bernhard rozšířit své aktivity i do domácího mistrovství GT. Zůstanou věrni zuffenhausenskému výrobci, jenž jim spolu s technikou (model 2016) poskytne svého jezdce Kevina Estreho.
Foto: Martin Ševčík Doplňující odkazy
Zdroj: SRO, ADAC, Sportscar 365, Endurance-Info, Autosport.be, Boutsen Ginion, Formule Zdroj: dle popisu na konci článku, Foto: Olivier Beroud /Vision Sport AG Komentáře ke článku
|
Reklama