Newey: Tento sport je chorý |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Podle Adriana Neweyho, technického poradce Red Bullu, může mít jeho tým ještě horší sezónu než loni. Červený býk bude rád, pokud se mu opět podaří obsadit čtvrté místo poháru konstruktérů a nepustit před nebe nikoho kromě Mercedesu, Ferrari a Williamsu. "Doufáme pouze v udržení stejného odstupu, jenže předpokládáme, že Ferrari a Mercedes půjdou nahoru a na konci roku může být naše ztráta ještě větší než loni," řekl Newey v Indii, kam přišel podpořit svého syna v závodě asijské série MRF Challenge. Newey uznává, že soupeření výrobců motorů má v F1 své místo, ale nezdá se mu správné, že motory jsou nyní důležitější než cokoliv jiného. "Pro sport je důležité najít správnou rovnováhu mezi vozem, motorem a jezdcem, ale v současnosti jsou motory důležitější než vše ostatní, co je pro F1 nezdravé. V roce 1967 přišel s vítězným motorem Cosworth a ten byl určen výhradně týmu Lotus. Bylo jasné, že ten motor se stal dominantním a Lotus se pro dobro sportu vzdal exkluzivního práva. Bohužel, něčeho takového se dnes asi nedočkáme. A pokud je sport chorý, jakou hodnotu mají vítězství?"
Před rokem 2014 vládl F1 čtyři roky Red Bull a říkalo se, že lví podíl na vítězstvích má aerodynamika navržena právě Adrianem Newey. To se však prý nedá srovnávat. "Sice jsme získali čtyři tituly (v řadě), ale v letech 2010 a 2012 se bojovalo až do posledního závodu. Aerodynamika a šasi jsou navíc každému na očích, takže soupeři mohli pochopit, jak náš vůz funguje a okopírovat ho. Jenže soupeřův motor nevidíte. Ztráta se dá dohnat pouze s pomocí obrovské investice a armádou zaměstnanců. Ferrari se mezi sezónami 2014 a 2015 dokázalo zlepšit, ale stálo ho to kopec peněz a potřebovalo lidi z Mercedesu." Zdroj: espn, Foto: Red Bull Komentáře ke článku
|
Reklama