Mercedes nevylučuje vstup další automobilky |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
F1 pomalu ruší plány na postupné zmrazování vývoje hybridních turbomotorů V6 a plánuje úplné uvolnění vývoje během zimy i v průběhu sezóny. Šéf motorového oddělení týmu Mercedes je přesvědčený, že nejen jeho současní soupeři mohou dotahovat výkonnostní ztrátu, ale do sportu by mohla přijít i další automobilka. Náklady na vývoj hybridních technologií mohou být vysoké, ale získané poznatky a zkušenosti se dají využít při výrobě silničních automobilů. "Předchozí motory, atmosférické V10 a V8 s 20 až 19 tisíc otáčkami za minutu, se používaly pouze v F1. Nic podobného se nepoužívalo ani v jiných šampionátech, natož v cestovních vozech," řekl Andy Cowell. "Ještě pořád se máme co učit od lidí z Daimleru (mateřské společnosti Mercedesu), ale nyní je to dialog a technologie proudí oběma směry. Nadále si bereme kousky nové technologie a jiné kousky posíláme Daimleru. Formule 1 s touto sadou pravidel by měla být zajímavá pro další výrobce. Tohle by je mělo přilákat." Detailnější pravidla navíc vylučují možnost, že se výrobce vydá zcela špatným směrem a celý nákladný projekt bude muset hodit do koše. "Všechno se dá. Potřebujete lidi se správnými ambicemi a postojem, potřebujete mít správné dodavatele a také potřebujete čtyři nebo pět dynamometrů, ale není to nemožné a jistě jednodušší, než v éře motorů V8 nebo V10. Zdroj: crash Komentáře ke článku
|
Reklama