clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Heidfeld: F1 má fantastické vozy a fantastické jezdce

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 14.2.2016, 09:30

počet komentářů: 0


Formule 1 v posledních letech z nejrůznějších důvodů čelí spoustě kritiky zvenčí i od nespokojených šéfů některých týmů. Nick Heidfeld je ale přesvědčený, že velká část z ní je nezasloužená a zbytečná. Heidfeld jezdil v F1 v letech 2000 až 2011 a vystřídal týmy Prost, Sauber, Jordan, Williams, BMW a Lotus.

"V první řadě si myslím, že Formule 1 se potřebuje dostat ze spirály negativity, která zde podle mě není z dobrého důvodu," řekl Heidfeld v rozhovoru pro Motorsport. "Samozřejmě, vždy je co zlepšovat, ale F1 není tak špatná, jak říkají někteří lidé. Stále má fantastické vozy a za jejich volanty fantastické jezdce a dobré závody."

Část nespokojenosti vyplývá z již dva roky trvající dominance Mercedesu, což ale v F1 není nic nového.

"Už od vzniku F1 se objevovaly týmy schopné ovládnout celý šampionát. Vždycky je snaha udělat šampionát zajímavější tím, že budou mezi vozy menší rozdíly, ale i přesto se pokaždé najde tým, který bude jednoduše lepší než ostatní."

Co se ale Heidfeldovi nelíbí, je menší hlučnost motorů a systém DRS - pohyblivá část zadního křídla, která snižuje odpor vzduchu na rovinkách a pomáhá s předjížděním. Teď se víc předjíždí, ale většinou to nejsou dech beroucí souboje.

"Chybí mi zvuk a vadí mi, že předjíždění s DRS je příliš umělé. Nyní se sice předjíždí, ale nejednou vidíte vůz nejen předjet na rovince, ale rovnou se i zařadit před soupeře."

 

Situaci v F1 sleduje i Heidfeldův týmový kolega ve Formuli E, bývalý jezdec HRT, Lotusu a Williamsu, Bruno Senna.

 

"Myslím, že závodění vždy pomůže více mechanické přilnavosti. Hlavně proto, že o aerodynamický přítlak přijdete, jakmile se dostanete za jiný vůz. Takže správnou cestou je vysoká mechanická přilnavost. Je to i bezpečnější cesta, protože o aerodynamický přítlak přijdete i tehdy, když se vůz dostane do smyku a vůz se otočí bokem nebo o 180°. Pro závodění i bezpečnost by byly dobré velké pneumatiky s vysokou přilnavostí," řekl Bruno Senna.

Zdroj: motorsport, Foto: Mercedes

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Heidfeld žaluje Renault, chce odzávodit zbytek sezóny - 25.8.2011
Senna ve zbytku sezóny nahradí u Renaultu Heidfelda - 22.8.2011
Heidfeldovo šasi je po maďarském požáru na odpis - 4.8.2011
Renault vkládá své naděje do novinek pro Spa - 4.8.2011

Reklama