Nové předpisy opět směřují k zrychlení o 5 sekund |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
V poslední době nepochybně není lehké udržet si přehled v novinkách, které mají začít platit už letos v Austrálii a dalších, které jsou plánovány na rok 2017. V roce 2017 měla přijít velká změna spočívající hlavně v zrychlení vozů o 5 sekund na kolo. Když se ukázalo, že většina týmů to chce dosáhnout prostřednictvím zvýšení aerodynamického přítlaku, Pirelli návrh smetlo ze stolu s tím, že pneumatiky by takovou zátěž nevydržely. Minulý měsíc byl proto odsouhlasený méně extrémní návrh z dílny McLarenu, který počítá se zvýšením aerodynamického přítlaku přibližně o 25 procent a zrychlením vozů o 3 sekundy. FIA ale včera vydala oficiální zprávu, v níž potvrzuje změny v předpisech a tam se píše, že první simulace naznačují, že na většině okruhů monoposty zrychlí o 4 až 5 sekund na kolo. Podrobnosti mají být domyšleny a odsouhlaseny do 30. dubna. Do té doby ještě může FIA třeba požádat Pirelli o úpravu vlastností pneumatik pro sezónu 2017, ale na programu zůstává především nedokončená diskuse o pohonných jednotkách. FIA chce s automobilkami dořešit ještě cenu pohonných jednotek pro nezávislé týmy, povinnost dodávat nezávislým týmům, zmenšování rozdílů ve výkonnosti a nová opatření ke zlepšení zvuku motorů.
Zvrat přišel taky v příběhu změny kvalifikačního formátu. Ještě na začátku týdne byl Bernie Ecclestone přesvědčený, že do Velké ceny Austrálie se nestihne připravit software, který by zvládl v reálném čase sledovat průběh eliminační kvalifikace a změnu bude třeba odložit až na květnovou Velkou cenu Španělska. Včera večer však prohlásil, že software může být připravený včas, a tak FIA změnu odsouhlasila a jezdci budou z kvalifikace vypadávat po jednom. Zdroj: motorsport Komentáře ke článku
|
Reklama