Pole position patří Lewisu Hamiltonovi! |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vítejte na Formule.cz a při sledování kvalifikace na Velkou cenu Austrálie 2016! A je to tady, konečně začátek sezóny! Tedy téměř. Body se budou udělovat až zítra, ale týmy už za malou chvíli nebudou mít na co čekat a jejich jezdci dostanou pokyn vytáhnout z nových mašin maximum. Až takto jednoduché to ale nebude, protože jezdci se musí vypořádat s novým kvalifikačním formátem a kdo udělá chybu, může z kvalifikace vypadnout předčasně. V čem spočívá změna? Jezdci dostanou na základě každé části kvalifikace, označovaných jako Q1, Q2 a Q3, jen pár minut na zajetí co nejrychlejšího kola. Po uplynutí těchto pár minut se bude bez přerušení pokračovat, ale bez nejpomalejšího jezdce. A každých 90 sekund vypadne další. Jak to ovlivní strategie a hustotu provozu na trati? To momentálně asi neví vůbec nikdo, a to včetně těch, kteří tuto změnu vymysleli. V australském Melbourne je oblačno, teplota vzduchu 18°C. Nejměkčími a tedy na jedno kolo nejrychlejšími pneumatikami v nabídce Pirelli jsou super-měkké označené červeným pruhem. Q1 podle nových pravidel trvá 16 minut, první jezdec vypadává po 7 minutách a do Q2 postoupí 15 z 22 jezdců. Ještě dříve, než se na konci boxové uličky rozsvítilo zelené světlo, se před výjezdem na trať seřadili Lewis Hamilton a Nico Rosberg. Oba na super-měkkých pneumatikách. Ani jeden z jezdců nezariskoval a nepokusil se do Q2 postoupit na měkkých pneumatikách. Hamilton se během zahřívání pneumatik nechal předjet Romainem Grosjeanem a ten mu už odmítl ustoupit. To mohla být výhoda pro Rosberga, jenže ten udělal chybu hned po vjezdu do ostrého kola. Hamilton Grosjeana předjel během měřeného kola a ještě přitom zajel nejrychlejší čas prvních pokusů. Räikkönen na něj ztratil téměř 2 desetiny sekundy. Třetí místo překvapivě obsadil Verstappen. Rosberg se opravným pokusem dostal na čtvrtou příčku, pátá patřila Vettelovi a šestá Sainzovi. Räikkönenovi skvěle vyšlo druhé měřené kolo a dostal se před Hamiltona. Jízda pokračovala, další Hamiltonův pokus ho vrátil na první místo, Verstappen s Rosbergem se vrátili do boxů. Prvním eliminovaným jezdcem se stal Pascal Wehrlein, druhým jeho týmový kolega Rio Haryanto. Špička už v té době odpočívala v garážích. Pod tlakem se ocitli Gutiérrez, Button a Palmer. Palmer se výrazně zlepšil a Button dokonce poskočil na třetí místo, odkud ho vytlačil až týmový kolega Alonso. Španěl navzdory druhému místu ztratil na Hamiltona více než sekundu. Jako třetí tedy vypadl Gutiérrez a po něm Grosjean. Dalším na řadě byl překvapivě Kvjat, který čekal v garáži a tudíž se nemohl bránit. Na nepostupových místech ještě Palmer a Nasr, před nimi Ericsson a Massa. Nasr se vrátil na trať, ale nebylo mu to nic platné, Massa se vrátil aby vyskočil na druhé místo a zlepšil se také Ericsson, ale příliš málo na to, aby za sebou udržel Palmera. Vypadli Ericsson, Nasr, Kvjat, Grosjean, Gutiérrez, Haryanto a Wehrlein, do Q2 tedy nepostoupily vozy Manoru, Haasu, Sauberu a red bull patřící Daniilu Kvjatovi. Q2 trvá 15 minut, první jezdec vypadává po 6 minutách a do Q3 postoupí 8 nejrychlejších. Lewis Hamilton se blýskl časem 1:24.605. Loni na pole position stačilo 1:26.327. Jeho týmový kolega byl pouze o dvě desetiny sekundy pomalejší, všichni ostatní ztratili více než sekundu. Jako první vypadl Kevin Magnussen následovaný svým týmovým kolegou Jolyonem Palmerem. Na nepostupových místech se ocitli Hülkenberg, Alonso, Ricciardo, Sainz a Button, největší nebezpečí hrozilo Buttonovi. Brit se už na trať nevrátil a rozšířil řady nepostupujících, Sainz byl připravený bojovat. Ještě před ním do cíle dorazil Ricciardo a na deváté místo odstrčil Bottase. Sainz po výborném kole udělal totéž Pérezovi. Alonso čekal na výsledek v boxech a stal se čtvrtým vypadávajícím z Q2. Kamera pak sledovala bojujícího Bottase, ale Fin své nejlepší kolo nezlepšil a zůstal na jedenáctém místě. Zůstávaly dvě nepostupová místa. Jezdci Force Indie už nebojovali, proto zítra z desátého místa odstartuje Hülkenberg a z devátého Pérez. Nepostoupili Magnussen, Palmer, Button, Alonso, Bottas, Hülkenberg a Pérez. Do Q1 postoupily vozy Mercedesu, Ferrari, Toro Rosso, Daniel Ricciardo z Red Bullu a Felipe Massa z Williamsu. Q3 trvá 14 minut, první jezdec vypadává po 5 minutách, nejrychlejší bere pole position. Po rozsvícení zeleného světla se na trať vydalo všech osm jezdců. Každý z nich měl pro tuto část kvalifikace od Pirelli jednu sadu pneumatik pouze pro tuto část kvalifikace, startovat budou na pneumatikách, na kterých postoupili z Q2. Po první sérii pokusů patřilo nejrychlejší kolo Lewisu Hamiltonovi, za ním se seřadili Vettel, Räikkönen a Rosberg. Prvním ohroženým se stal Ricciardo a další pokus vzdal, stal se tak zároveň prvním vypadávajícím. Pak přišla řada na Sainze, nad kterým byli Massa a Verstappen. Sainz byl na trati, ale o další rychlé kolo se už nepokusil stejně jako Felipe Massa a Max Verstappen. Všichni udělali místo jezdcům Mercedesu a Ferrari. Ferrari nás ale překvapilo, když svým jezdcům přikázalo vystoupit z kokpitů a nebojovat s úžasně rychlým Mercedesem. Z jednokolového souboje dvou jezdců Mercedesu vyšel vítězně Lewis Hamilton a s náskokem tři a půl desetiny sekundy si zajistil pole position! První řada tak patří jezdcům Mercedesu, v druhé budou červené vozy Ferrari a za nimi Max Verstappen, Felipe Massa, Carlos Sainz a Daniel Ricciardo.
Zdroj: formulecz,formula1,autosport,pitpass Komentáře ke článku
|
Reklama