Alonsova havárie není argumentem proti halo |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Po včerejší nehodě Fernanda Alonsa se v médiích i mezi fanoušky rozproudila diskuse, co by bylo, kdyby byl na jeho voze nainstalovaný systém halo, který jsme během zimních testů viděli na vozech Ferrari. Ochranná konstrukce zvaná halo má předcházet tragickým nehodám způsobených letícími předměty. Cokoliv kolem kokpitu ale zároveň může zkomplikovat jeho opuštění po havárii, zejména pokud vůz zůstane otočený koly vzhůru. Podle Jensona Buttona, mistra světa z roku 2007 a nejzkušenějšího aktivního jezdce F1, to ale problém s opuštěním vozu není důvodem, proč zrušit zavedení halo, které by mohlo přijít už v roce 2017. "Ve skutečnosti se vůbec nepotřeboval dostat ven. Nebyl v situaci, v níž by bylo třeba rychlé opuštění vozu," řekl Button o svém týmovém kolegovi. "Rizika spojená s tím, že nás něco trefí do hlavy, jsou mnohem větší než cokoliv, co se může stát, když zůstaneme sedět dole hlavou v kokpitu.
Je velmi nepravděpodobné, že dojde k něčemu jako rozlití paliva nebo něčemu podobnému. Máme ochrannou buňku a velmi speciální nádrže, takže toto nehrozí. Proto si myslím, že by bylo lepší mít halo. Vůz by bylo třeba převrátit, takže by to nějaký čas trvalo, ale (Alonso) byl v pořádku, takže by to nevadilo." Zdroj: espn Komentáře ke článku
|
Reklama