clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Budou vozy sezóny 2017 až příliš rychlé?

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 30.3.2016, 21:23

počet komentářů: 0


Týmy už mají hrubou představu o podobě vozů sezóny 2017 a začaly s prvními počítačovými simulacemi. Podle informací webu Motorsport dosáhly široké vozy se širokými pneumatikami a širokými přítlačnými křídly na virtuální kopii okruhu v Barceloně až znepokojivě rychlé časy.

V Melbourne, v tom reálném, nás letos překvapily i současné vozy. Lewis Hamilton v sobotu překonal nejlepší čas loňské kvalifikace o 2.5 sekundy. Přibližně o sekundu z tohoto rozdílu se postaraly super-měkké pneumatiky, loni měli jezdci k dispozici pouze o stupeň tvrdší, tudíž na jedno kolo pomalejší, měkké pneumatiky. O další sekundu a půl se zlepšil Mercedes. U Ferrari je zlepšení ještě větší, Sebastian Vettel po dvanácti měsících zajel o 3 sekundy lepší čas.

Šéfdesignér jednoho z týmů F1 Motorsportu prozradil, že podle jejich simulace budou vozy roku 2017 na rovinkách pomalejší. Širší vozy, větší pneumatiky a větší křídla, to vše zásadně zvýší aerodynamický odpor. Větší vozy budou i o něco těžší a svou troškou do mlýna může přispět i halo, pokud bude odsouhlaseno. Na konci hlavní rovinky okruhu Barcelona-Catalunya tak mohou být nové vozy o 10 km/h pomalejší než letošní.

Větším překvapením je, jak moc si to nová generace vozů může vynahradit v zatáčkách. Dobré srovnání nabízí třetí zatáčka okruhu v Barceloně, kde současná generace vozů jezdí rychlostí kolem 240 km/h a na jezdce působí boční přetížení 3G. Vůz sezóny 2017 by touto zatáčkou mohl, díky vyššímu přítlaku, projet rychlostí až 275 km/h a na jezdce by pak působilo přetížení 5.5G.

Vozy by se tak v tomto ohledu skokem přiblížily historickým maximům. Dosud nejrychlejší byly vozy sezóny 2004, po nich došlo k několika úpravám v zájmu bezpečnosti. Jsou dnešní okruhy F1 připravené na havárie těžších vozů ve vyšších rychlostech? Bezpečnostní delegát FIA a ředitel závodů F1, Charlie Whiting, je přesvědčený, že ano.

"Vypadá to tak, že skončíme s vozy s nižší maximální rychlostí a vyšší rychlostí v zatáčkách a jsme si naprosto jisti, že pro současné okruhy to nebude problém."

Zdroj: motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Také Hockenheimring dostane třetí zónu DRS - 15.7.2018
Na Silverstone bude DRS i v zatáčkách - 3.7.2018
F1 pravděpodobně přejde na 18palcová kola - 5.6.2018
Ferrari podezříváno ze spalování oleje… Opět! - 22.5.2018
FIA by ráda diskutovala o zrušení modrých vlajek - 17.5.2018

Reklama