clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

GP2 naposledy testovala v Jerezu

vydal: Zdenda Balcar
zveřejněno: 2.4.2016, 08:55

počet komentářů: 0


Text: Roman Klemm

Poslední tři dny testů ovládli ve Španělsku překvapivě jezdci stáje Racing Engineering.

Tři závěrečné dny března přinesly na dřívější trati velké ceny formule 1 v Jerezu de la Fronteira dva hlavní poznatky: zaprvé to je skutečost, že nejlépe připraveni jsou před prvním závodem GP2 očividně Jordan King a Norman Nato, tedy jezdci týmu Racing Engineering. Zadruhé je to poznatek, že je na tom tato třída v posledním roce své existence tak zle, jako ještě nikdy před tím. Ve Španělsku se na trati objevilo jen 21 jezdců...

Sportovní situace

V úterý sice zdravilo jezdce modré nebe, bylo ale chladno. Dopolední session se prokázala jako ta rychlejší a nejlepší čas si zapsal Francouz Norman Nato, který se o štěstí v GP2 letos pokusí po přestupu od Ardenu s týmem Racing Engineering. Druhého času dosáhl junior Red Bullu Pierre Gasly (Prema), ale již na třetím místě číhal druhý jezdec ze stáje španělského Prince de Orleanse, Jordan King. Mazáci Alex Lynn, Mitch Evans, Sergej Sirotkin a Arthur Pic se tedy museli zařadit až za dvojicí Racing Engineeringu. Kdo tohle považoval jen za "úterní výchylku z normality", toho z omylu vyvedl ve středu Jordan King. Brit letos pojede za Racing Engineering druhým rokem a za stejných povětrnostních podmínek, jako o den dříve zajel dopoledne nejrychlejší čas celých testů vůbec. Kolega Norman Nato zůstal mezi nejlepšími, docílil pátého času za Giovinazzim, Macušitou, a Gaslym. Až za druhým vozem Racing Engineeringu se opět seřadili favorizovaní jezdci rázu Sirotkina, Lynna a Pica. Také třetí den zůstalo sucho a slunečno, také třetí den byl na čele tabulky červeno-žlutý vůz Racing Engineeringu! 23letý Norman Nato zajel nejrychleji před Picem, Macušitou, Gaslym, Lynnem a Sirotkinem. Zda technici a jezdci Racing Engineeringu ze svých šest let starých Dallar-Renaultů opravdu dokázali "vylochtat" lepší nastavení pro celou sezonu, než "hvězdy ročníku 2016" Sirotkin, Gasly a Marciello, to se ukáže v polovině května při prvních dvou závodech šampionátu v Barceloně.

Hospodářská situace

Ta se v Jerezu od posledního testu v Barceloně jistě nezlepšila. Podobně jako evropská formule 3 a formule Renault 3.5 má i doposud relativně zdravá GP2 velký problém, zaplnit všechny své kokpity. Zatímco se v Barceloně některé týmy ještě snažily "oprášit" své vozy s jezdci, kteří si zaplatili jen test, ubylo na dráze v Jerezu i takových účastníků. Tým Status již asi vzdal hledání mladíků s dostatečným budgetem a do Jerezu nepřijel vůbec. Trevor Carlin nechal jezdit pouze Němce Kirchhöfera. Také u Ardenu ještě pořád nikdo nepodepsal, otec Christiana Hornera ale nechal dva piloty alespoň testovat. Je tedy docela dobře možné, že na startu v Barceloně nebudou stát ani dvě desítky vozů. Je tedy opravdu nejvyšší čas, pro "něco nového", čas pro návrat Formule 2!

 

Zdroj: FORMULE.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ralf Schumacher znovu v monopostu Williamsu - 17.3.2023
Keanu Reeves točí dokument z prostředí F1 - 15.7.2022
Leclerkův mistrovský monopost a Toro Rosso zvítězily v Mugellu - 13.4.2021
Crawford bude závodit ve dvou sériích - 23.3.2021
Correa se poprvé od nehody svezl - 18.2.2021

Reklama