clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

FIA rozptyluje obavy o předjíždění v roce 2017

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 6.4.2016, 14:59

počet komentářů: 0


Ředitel technického oddělení FIA se snaží rozptýlit obavy o předjíždění v roce 2017. V uplynulých měsících se hodně mluvilo o větších přítlačných křídlech a velkém zrychlení díky nárůstu aerodynamického přítlaku. Aerodynamický přítlak se ale ztrácí, když se vůz dostane do aerodynamického vaku za jiným vozem, což velmi komplikuje těsné souboje a předjíždění.

Charlie Whiting vysvětlil, že se snaží nová technická pravidla nastavit tak, aby spolu s aerodynamickým přítlakem vzrostla i mechanická přilnavost. Ta se za jiným vozem neztrácí a všichni jezdci jsou jednotní v názoru, že právě od ní závisí, zda se udrží těsně za soupeřem i v rychlých zatáčkách.

"Podle mě potřebujeme více mechanické přilnavosti a menší aerodynamický vak za vozy. Pak budeme moci jezdit blízko sebe a předjíždět," řekl Lewis Hamilton. "Dejte nám zrychlení o 5 vteřin díky aerodynamice a nic tím nedosáhnete, pouze budeme o 5 vteřin rychlejší."

Podle Charlieho Whitinga se ale úpravy křídel a karoserie postarají pouze o 2,5 sekundy, dalších 2,5 sekundy mají přinést nové širší pneumatiky Pirelli.

"Měli jsme už bezpočet setkání s technickými řediteli každého týmu a dostali jsme od nich různé návrhy, včetně návrhů na obrovské zvýšení přítlaku a naopak velmi nízkou úroveň přítlaku. Ale vycházíme z předpokladu, že významně vzroste úroveň mechanické přilnavosti a děláme kompromis," vysvětluje Whiting.

"Není správné říkat, že očekáváme velké zrychlení pouze díky přítlaku, protože to tak prostě nezamýšlíme. Držíme se myšlenky, že o polovinu se postará mechanická přilnavost a o druhou polovinu aerodynamický přítlak. Neustále opakujeme, že změny nesmí ztížit následování jiného vozu. Byla to jedna z našich zásad a věřím, že jsme našli nejlepší řešení, přičemž jsme vzali v úvahu všechny uhly pohledu."

Zdroj: motorsport, Foto: Tomáš Richtr

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
FIA by ráda diskutovala o zrušení modrých vlajek - 17.5.2018
FIA se pevných restartů nebojí - 15.3.2018
Budou stevardi rozhodovat konzistentněji? - 1.4.2017
Problém se startováním motorů vyřešen - 22.10.2016

Reklama