Velká cena Číny pohledem Pirelli |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Velká cena Číny – závod
třetí závod z jednadvaceti Většina jezdců se rozhodla pro tři zastávky, ale Rosberg se dvěma zastávkami si připsal další vítězství a pokračuje tak ve své vítězné sérii Na jednom z nejnáročnějších okruhů roku byla k vidění široká škála strategií s pneumatikami Šanghaj, 17.dubna 2016 – Pilot Mercedesu Nico Rosberg si zajistil vítězství z prvního místa na startu. I v Číně, na jednom z nejnáročnějších závodů sezóny, zvolil strategii dvou zastávek v boxech. Většina pilotů se rozhodla pro zastávky tři, nicméně i tak bylo k vidění velké taktizování. Rosberg dosáhl vítězství na směsích měkká – měkká – střední. Stejnou taktiku zvolil Felipe Massa, který s Williamsem skončil šestý. Velmi odlišnou strategii zvolil druhý řidič Mercedesu Lewis Hamilton, jenž dojel na sedmém místě navzdory svým pěti zastávkám. Ten kvůli technickým problémům v kvalifikaci startoval z konce startovního roštu. Celkem 13 pilotů využilo všech tří nabízených směsí. Nejnovější předpisy týkající se pneumatik tak ukazují, jak velké množství různých strategií je možné zaznamenat v rámci jednoho závodu Velké ceny.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Jsme potěšeni, že jsme mohli letos sponzorovat Velkou cenu Číny. V důsledku nepřízně počasí bylo těžké dělat nějaké prognózy ohledně strategií, ale Rosberg s Mercedesem udělali správně, když do závodu odstartovali na měkké směsi. Skutečná strategie totiž začíná ještě před kvalifikací. Šanghaj je jeden z nejnáročnějších okruhů sezóny, přesto zde Rosberg vyhrál s pouhými dvěma zastávkami. U dalších jezdců jsme napočítali řadu odlišných strategií, což dokládá množství variací použití pneumatik z nabízených směsí, které jsou týmy schopny uplatnit pro dosažení maximální efektivity.“ Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Nejdelší stint závodu:
Pravdometr: Počítali jsme, že strategie se třemi zastávkami (start na superměkké směsi a přezutí na měkkou v 11., 26. a 41. kole) bude ta nejrychlejší. Rosberg ale paradoxně začínal závod na měkké, takže jsme si mysleli, pro něj bude nejlepší, když v 16. a 31. kole přezuje na měkkou a ve 46. kole pak zpět na superměkkou směs. Nakonec zastavil pouze dvakrát, pro měkkou ve 20. kole a střední směs v 39. kole. Zdroj: pirelli Komentáře ke článku
|
Reklama