clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Velká cena Číny pohledem Pirelli

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 18.4.2016, 07:35

počet komentářů: 0


Velká cena Číny – závod
třetí závod z jednadvaceti

Většina jezdců se rozhodla pro tři zastávky, ale Rosberg se dvěma zastávkami si připsal další vítězství a pokračuje tak ve své vítězné sérii

Na jednom z nejnáročnějších okruhů roku byla k vidění široká škála strategií s pneumatikami


Šanghaj, 17.dubna 2016 – Pilot Mercedesu Nico Rosberg si zajistil vítězství z prvního místa na startu. I v Číně, na jednom z nejnáročnějších závodů sezóny, zvolil strategii dvou zastávek v boxech. Většina pilotů se rozhodla pro zastávky tři, nicméně i tak bylo k vidění velké taktizování. Rosberg dosáhl vítězství na směsích měkká – měkká – střední. Stejnou taktiku zvolil Felipe Massa, který s Williamsem skončil šestý. Velmi odlišnou strategii zvolil druhý řidič Mercedesu Lewis Hamilton, jenž dojel na sedmém místě navzdory svým pěti zastávkám. Ten kvůli technickým problémům v kvalifikaci startoval z konce startovního roštu. Celkem 13 pilotů využilo všech tří nabízených směsí. Nejnovější předpisy týkající se pneumatik tak ukazují, jak velké množství různých strategií je možné zaznamenat v rámci jednoho závodu Velké ceny.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„Jsme potěšeni, že jsme mohli letos sponzorovat Velkou cenu Číny. V důsledku nepřízně počasí bylo těžké dělat nějaké prognózy ohledně strategií, ale Rosberg s Mercedesem udělali správně, když do závodu odstartovali na měkké směsi. Skutečná strategie totiž začíná ještě před kvalifikací. Šanghaj je jeden z nejnáročnějších okruhů sezóny, přesto zde Rosberg vyhrál s pouhými dvěma zastávkami. U dalších jezdců jsme napočítali řadu odlišných strategií, což dokládá množství variací použití pneumatik z nabízených směsí, které jsou týmy schopny uplatnit pro dosažení maximální efektivity.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:

  Střední Měkká Superměkká
První ROS 1:40.418 VES 1:40.399 HUL 1:39.824
Druhý HAM 1:40.662 ROS 1:40.580 GRO 1:39.923
Třetí RIC 1:41.015 NAS 1:40.582 BUT 1:40.298

Nejdelší stint závodu: 

Střední 28 kol Perez
Měkká 21 kol Vettel
Superměkká 13 kol Vettel

Pravdometr: Počítali jsme, že strategie se třemi zastávkami (start na superměkké směsi a přezutí na měkkou v 11., 26. a 41. kole) bude ta nejrychlejší. Rosberg ale paradoxně začínal závod na měkké, takže jsme si mysleli, pro něj bude nejlepší, když v 16. a 31. kole přezuje na měkkou a ve 46. kole pak zpět na superměkkou směs. Nakonec zastavil pouze dvakrát, pro měkkou ve 20. kole a střední směs v 39. kole.

obrázky v plné velikosti: 01, 02

Zdroj: pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Pirelli začne s vývojem nové pneumatiky - 11.10.2023
Proč mají jezdci méně pneumatik? - 21.7.2023
Pirelli má konkurenta, FIA spustila konkurz - 19.5.2023
Test nových pneumatik byl úspěšný - 3.7.2021
Pirelli dostalo prodloužení kontraktu - 9.3.2021

Reklama