Grand magazín 7/2016 (6. – 12. května) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Krátce ze světa 7. května Nově založená doprovodná série tehdejší vlajkové lodi SRO, FIA GT Championship, se uskutečnila dle pravidel s možností výkonnostního vyrovnání vozů. Součástí byly také první zárodky kategorizace jezdců, která se v roce 2007 vyvinula v dodnes používané označení bronzových, stříbrných, zlatých a platinových jezdců. Již v úvodním podniku byly k vidění vozy osmi značek: Ascari, Aston Martin, Corvette, Dodge, Ferrari, Maserati, Lamborghini a Porsche. Jejich vyrovnanost i v počátcích naznačovala umístění šesti různých modelů na prvních šesti místech v úvodní kvalifikaci v rozmezí jedné vteřiny. Historicky první souboj s časem vyhrál šampión FIA GT Klaus Ludwig (Callaway, Corvette). Vyrovnanost pole se projevila i v premiérovém závodě, kde bylo k vidění mnoho soubojů plech na plech. Hvězdou závodu se stal Dán Allan Simonsen, který po dramatickém finiši dovezl Ferrari 430 týmu JMB k prvnímu triumfu. Další informace nejen o úvodním podniku, ale také o uplynulém desetiletí naleznete v článku vydaném u příležitosti výročí představení GT3 v prosinci 2005 Zde. V kapitole Závěr naznačené vydání článků přibližujících vozidla třídy GT3 bylo z technických důvodů odloženo na období po skončení probíhající sezony seriálu BGTS. 11. května V Monze se v Audi R8 LMS týmu WRT objevil v prvním ze tří vystoupení Antonio Garcia (poté v Silverstone a na Paul Richardu). V 1 000 kilometrů dlouhém závodě ve Francii se objeví další zaměstnanec koncernu General Motors, Jan Magnussen. Dán se navíc objeví v jiném voze než jeho španělský kolega. Na oplátku Audi poskytlo na závody 24 hodin v Daytoně a 12 hodin v Sebringu Mika Rockenfellera a Marcela Fässlera, kteří si vyzkoušeli Corvette C7.R třídy GTE. Výsledkový servis Blancpain Sprint Cup (2/5); BGTS (3/10), Brands Hatch Do Velké Británie dorazilo celkem 37 účastníků. Většina se utkala v celkovém hodnocení (včetně pěti posádek v Silver cupu), pět vozů bylo obsazeno smíšenými posádkami a jeden amatérskou. Kvalifikační závod V kvalifikačním závodě zvolila většina účastníků opatrný přístup kvůli obavám z blízkého důležitějšího hlavního klání. Svoji roli sehrála i náročnost okruhu spolu se zdánlivě malými možnostmi k předjíždění. To neplatilo pro jízdu dvojice Soulet/Soucek z 24. příčky na konečnou desátou pozici. O vítězi rozhodl mimořádně vyvedený start v podání mladého Szymkowiaka, při němž překonal v kvalifikaci nejrychlejšího Pereru z české stáje ISR. Výsledky a popis závodu naleznete Zde, sestřih Zde. Hlavní závod V hlavním klání se již většina jezdců osmělila a výsledkem byl o poznání dramatičtější závod. Průvodním jevem se staly také kolize s následným odstoupením anebo výjezd bezpečnostního vozidla. Rozhodujícím momentem byla výrazně rychlejší zastávka týmu WRT, která poslala Miese střídajícího Ideho do vedení. V kvalifikačním závodě nejúspěšnější dvojice Schneider/Szymkowiak se musela spokojit s druhým místem. Podrobnější informace a výsledky naleznete Zde, sestřih Zde. Největší úspěch českých a slovenských barev zajistili zahraniční piloti v barvách týmu ISR. Dvojice Perera/Stockinger po vítězné kvalifikaci skončila druhá v kvalifikačním závodě a pátým místem završila hlavní závod. Druhé audi pražského týmu s dvojicí Salaquarda/Stippler se po startu z třetí desítky probojovalo v kvalifikačním závodě na 17. pozici. V hlavním závodě po kolizi Stipplera s Abrilem se dvacáté místo stalo maximem. Pro slovenského jezdce Štefana Rosinu se stala osudová pozice shodná se startovním číslem jeho vozu (č. 16). Na tomto místě skončil v kvalifikaci a kvalifikačním závodě, v hlavním klání po penalizaci za rychlost v boxech si o příčku pohoršil. Více o vystoupení púchovského rodáka naleznete v této tiskové zprávě Zde. Očekávané události 14. – 15. května - Blancpain Endurance (2/5); BGTS (4/10), Silverstone K druhému podniku vytrvalostní části seriálu BGTS je přihlášeno 54 zájemců. V porovnání s úvodním závodem v italské Monze se z důvodu termínové kolize nedostaví mercedes týmu Zakspeed (celkové hodnocení, VLN) anebo ferrari posádky Cameron/Griffin (AF Corse, PAM, ELMS). Bez uvedení důvodu bude chybět lamborghini týmu Antonelli. V hlavní kategorii se utká 25 vozů, dvě desítky vozidel jsou obsazeny smíšenými posádkami a devět amatérskými. Na roštu nebudou chybět ani dvě audi týmu ISR (PAM č. 74 a č. 75 v celkové klasifikaci, Salaquarda), ferrari týmu Scuderia Praha se smíšenou posádkou (č. 34, Pisařík) a amatérské lamborghini stáje ARC Bratislava (č. 69, Konopka). V tabulce naleznete časy vysílání přímých přenosů na internetu. V tabulce je uvedena také část přenosu na televizi Digisport. Tento kanál následně odvysílá několikrát záznam celého závodu, poprvé v pondělí (2. program; 11,00 – 14,00). Eurosport odvysílá na svém prvním programu hodinu trvající sestřih v úterý 17. května v 21,00.
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry. 3. – 5. června - ADAC GT Masters (3/7), Lausitzring 12. – 13. června - LEGENDY (3. ročník), Praha 24. – 25. června - Blancpain Endurance (3/5); BGTS (5/10), Paul Ricard Doplňující odkazy
Zdroj: SRO, Sportscar 365, Formule Zdroj: dle popisu na konci článku, Foto: Olivier Beroud/Vision Sport Agency Komentáře ke článku
|
Reklama