René Arnoux populárním vítězem v Pau |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
V pyrenejském Pau se stalo skutečností, co již minulý závod formule 2 na Salzburgringu naznačil: vyhrál René Arnoux a Francie měla novou hnězdu na obzoru... Čím je pro formuli 1 velká cena Monaka, to pro mistrovství Evropy F2 desetiletí byla honička ulicemi města Pau. O 19 startovních míst se roku 1976 v kvalifikaci přelo 28 pilotů. Díky "důležitosti podniku" mezi nimi byla i dvě velká francouzská jména: sponzor Gitanes sáhl hluboko do kapsy a zaplatil týmu Freda Operta za start jezdců F1 Jeana-Pierra Jariera a Jacquese Laffita. Mistr Evropy roku 1973, Jarier se kvalifikoval jako šestý, úřadující šampion F2, Laffite jako třetí. Oba ovšem nestačili na výborně nastavené Martini-Renault Patricka Tambaye a René Arnouxe. Třetí čas zajel Jabouille a pátý Leclére. Šesti dominujícím Francouzům následovali Italové Flammini, Martini a Colombo. Zajímavý jezdec se ale postavil na 10. místo: díky jakési kooperaci organizátorů závodů Troix Riviéres a Pau směla ve Francii hostovat kanadská senzace Gilles Villeneuve. Lídr severoamerického šampionátu F-Atlantic pro tento závod dostal k dispozici March-Hart týmu Rona Dennise. Nejlepší start do 36. Grand Prix Automobile de Pau vyšel Tambayovi, který prvním kolem vedl Leclera, Arnouxe, Flamminiho, Jabouilleho, Laffita a Jariera. Největší bojovnost ukázali Arnoux a Laffite a po třetině honičky ulicemi jim patřily pozice dvě a tři. Lídr Tambay se s tlakem svého kolegy vypořádal zle: na svažující zatáčce za Fochovým monumentem uklouzl do svodidel a poničil si zadní spoiler. Od té doby si René Arnoux pádil jak pro vítězství, tak i pro vedení v celkové tabulce. Laffite ho nikdy nedokázal opravdu vážně ohrozit. Třetí skončil Jabouille před Jarierem. Protože oba aktuální jezdci F1 nesměli bodovat, připadly další bodovaná místa Martinimu, Ribeirovi, Ludwigovi a Kottulinskimu. A Gilles Villeneuve? Zatím neměl dost času, aby se v Evropě náležitě "předvedl": po 13 kolech odstavil svůj vůz s přehřátým motorem. Zlé zprávy měl Frank Williams pro domácího Connyho Anderssona: sponzor Walter Wolf se rozhodl, že příští víkend neobsadí osiřelý Ickxův kokpit (kvůli startu v Le Mans) a že v Anderstorpu tedy nasadí jen jediný vůz pro Lecléreho. 36letý Švéd Andersson si tedy na svůj debut ve formuli 1 ještě musel počkat... V Německu jela formule 3 o body na letišti ve Wunstorfu. Zvítězil tam Švéd Ulf Svensson před domácím Wernerem Kleinem a Dánem Ole Vejlundem. Za pozastavení stojí, že zatímco ve Velké Británii dominovaly vozy March, obsadily v Německu první tři místa výrobky konkurenta Ralt.
Úvod závodu F2 v Pau: Tambay ještě vede před Leclérem a Arnouxem. Nová hvězda formule 3: Bruno Giacomelli. Byl doma třídou sama pro sebe, v Evropě se ale prosadit nedokázal: Ian Scheckter na jeho voze formule Atlantic.
Zdroj: FORMULE.cz, Foto: archiv autora 1976 Komentáře ke článku
|
Reklama