clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Ferrari: Soupeři by museli podvádět

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 6.6.2016, 11:15

počet komentářů: 0


Podle rozhovoru Auto Motor und Sport se šéfem traťových operací Scuderie Ferrari není pravda, že některé týmy letos zaostávají jen proto, že jiné našly způsob jak obejít pravidlo o minimálním tlaku v pneumatikách a užívají si výhodu větší přilnavosti. Jock Clear totiž nevěří, že by některý ze soupeřů dokázal podvádět rovnou pod nosem FIA.

"Nižší tlak vám poskytne více přilnavosti, ale při jednom kvalifikačním kole beztak není těžké udržet tlak v ideálním okně," řekl britský inženýr na margo slabých kvalifikačních výkonů svého týmu ve Španělsku i v Monaku.

"Nevěříme řečem o tom, že některé týmy dokáží výrazně snížit tlak v jejich pneumatikách. Možná o polovinu PSI, ale ne o dvě. To podle nás není možné. Hodně se mluví o chytrých řešeních, která by dokázala dostat teplo z pneumatik, ale všechna by porušovala pravidla. FIA potvrdila legálnost všech vozů a my nemáme důvod o tom pochybovat."
 
Některé týmy nebo jezdci ale mohou práci s pneumatikami zvládat mnohem lépe i bez podvádění.

"Možná se tomu budete smát, ale pneumatiky jsou pro nás záhadou, velkou černou dírou. Ve voze máme 1000 senzorů a můžeme podrobně sledovat vůz, motor i převodovku. Jen ohledně pneumatik nemáme téměř nic. Známe pouze teplotu a tlak, ale uvnitř pneumatik se toho děje mnohem víc. Proto to máme s pneumatikami tak těžké a zároveň je to velmi zajímavé. Není to exaktní věda, důležitý je pocit jezdce a velkou roli má i jeho inženýr. (V kvalifikaci) potřebujete, aby se všechny 4 pneumatiky zahřály najednou. Přední i zadní se musí dostat do optimálního okna ve správném čase."

Zdroj: f1i

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama