Ennstal Classic 2016, to bylo AC/DC a Porsche |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Ennstal Classic 2016, to bylo AC/DC a Porsche. Tým "Museum Porsche" oprášil několik svých krásných exponátů a při historické rallye do nich posadil letošního vítěze 24h Le Mans Neela Janiho, bývalého pilota F1 Marka Webbera a ikónu sedmdesátých let Hanse Joachima Stucka. Bentley kontroval s angažmá další legendy: pětinásobného vítěze Le Mans Dereka Bella, Audi připravilo své legendární Quattro pro Haralda Demutha. Ennstal Classic si ale oblíbili i prominenti. Vedle Wolfganga Porscheho pravidelně startují bývalý manažer McLarenu-F1 Jo Ramirez, evergreen volantu Dieter Quester, kouzelník motorů Mario Illien, rallyeový idol Rauno Aaltonen, herci Christian Clerici a Rudi Roubinek, rakouský "Elvis" Peter Krauss, vládní ministři a manažeři velkých koncernů. Absolutní hvězdou podniku ale byl zpěvák legendární skupiny AC/DC, Brian Johnson, který se spoléhal na Alfu Romeo GTA 1600 britského sběratele Richarda Frankela. Při zpěvákově vjezdu do depa Red Bull Ringu se děly scény, které připomínaly Beatle-mánii šedesátých let. Jistě, Johnson ke Zwicklově rallye přilákal zcela jiný kruh fanoušků. Najednou se v boxech nepodepisovaly autogramové karty a modýlky, ale obaly LPíček a kytary!
...a o dva roky mladší BMW 328. Mario Illien jel na Jaguaru XK120 Startovní rampu opouští Mercedes 300SL. Právě tady jel před 42 lety za Surtees svou jedinou Grand Prix Formule 1: Dieter Quester v paddocku Red Bull Ringu (dřive Oesterreichringu). Závod absolvoval na Fordu Escort i organizátor bavorského Rossfeldrennen (jeho čtvrté vydání nás čeká nad Berchtesgadenem koncem září) Achim Althammer. Derek Bell za volantem jeho Bentleye "Birkin Bloweru". Měli nač vzpomínat: Dieter Quester a Derek Bell. Harald Demuth nastoupil na Audi quattro A1. Rozmanitost vozů třídy Racecar Trophy na rovince Red Bull Ringu. Porsche nasadilo pro Neela Janiho a ředitele sportovního oddělení Enzingera tento Spyder. Mark Webber v cíli druhé etapy. Aktuálně nejcennější automobil světa: hodnota tohoto Ferrari 250GTO z roku 1962 je odhadována na 60 milionů dolarů. Do Rakouska s ním přijel skotský Lord Irvine Laidlaw. Před sběrateli autogramů nebylo úniku: Hans Joachim Stuck. Peter Krauss byl v Německu a Rakousku idolem mladých děvčat padesátých a šedesátých - jak na gramodeskách, tak i na filmovém plátně. Příjezd této rudé alfy ovšem všechno ostatní zastínil. Vůz byl okamžitě obklopen davem... ...a později z něj vystoupil překvapivě sympatický Brian Johnson, kterému byla míra jeho popularity až trapná.
Zdroj: FORMULE.cz, Foto: Roman Klemm Komentáře ke článku
|
Reklama